KappAhl

KappAhl byter läge i Örnsköldsvik

Pressmeddelande   •   Jun 09, 2011 08:00 CEST

KappAhl har i dagarna tecknat avtal om att etablera butik med bästa affärsläge i Örnsköldsvik. Modekedjan kommer att flytta sin befintliga verksamhet till de nya lokalerna under våren 2012.

– Den nya butiken är en enplans-butik med bästa läge på Storgatan i centrala Örnsköldsvik. Den infriar därmed vår strävan att KappAhl alltid ska finnas i bästa affärsläge, säger Maria Wågström, Etableringschef KappAhl Sverige.

KappAhls butik planeras bli cirka 1 100 kvadratmeter stor i ett plan och kommer att erbjuda hela KappAhls sortiment av inspirerande och prisvärt mode för kvinna, man och barn. Butiken kommer att öppna under våren 2012.

Flera nya KappAhl-butiker öppnar inom kort

– KappAhl Sverige växer och vårt mål är att öppna fler butiker för att ge våra kunder möjlighet att handla i attraktiva butiker. Vi har ett starkt varumärke och utvecklar ständigt vår verksamhet och vi är stolta över att vara en av de största modeaktörerna i Sverige, säger Urban Solander, Landschef KappAhl Sverige.

KappAhl har för närvarande 367 butiker (varav 159 i Sverige) och har ett uttalat mål om att öppna 20-25 nya butiker varje år. Sedan räkenskapsårets början den 1 september 2010 har 22 butiker öppnats inom koncernen. För närvarande finns planer att öppna ytterligare 54 butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien varav ytterligare cirka tre stycken under innevarande räkenskapsår (t o m 31 augusti 2011).

För ytterligare information vänligen kontakta:

Urban Solander, Landschef KappAhl Sverige. Tel 0702-35 35 95. E-post urban.solander@kappahl.com

Charlotte Högberg, Informationschef KappAhl. Tel 0704-71 56 31. E-post charlotte.hogberg@kappahl.com

KappAhl är en ledande modekedja med snart 370 butiker och 4 800 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2009/2010 var KappAhls omsättning 5,1 miljarder kronor och rörelseresultat 551 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.