Runda Upp

KAPPAHL GÅR MED I RUNDA UPP!

Pressmeddelande   •   Jan 08, 2018 14:50 CET

Från och med 5 december kan alla som besöker någon av KappAhls 182 butiker i Sverige runda upp när de handlar. KappAhls första runda upp-insamling blir att under deras eget tema “Bra som jag är” stödja BRIS.

- Vi på KappAhl arbetar aktivt för att stödja de samhällen där vi har verksamhet och i det arbetet stödjer vi med flera projekt och organisationer. Att arbeta med Runda Upp kommer att förstärka och underlätta vår möjlighet att engagera våra medarbetare och kunder i de frågor vi vill bidra till. Och vi ger våra kunder ett enkelt och transparent sätt att bidra direkt när de handlar.

Vi tror att precis som i andra samarbetsprojekt som vi medverkar i inom handeln, att Runda Upp är en bra gemensam avsändare att samlas kring. Ju fler som arbetar med Runda Upp desto större skillnad kan vi tillsammans bidra till, säger Charlotte Högberg, kommunikationschef på KappAhl.

- Att KappAhl väljer att bli en del av Runda Upp är oerhört glädjande. KappAhls aktiva arbete med hållbarhetsfrågor gör att Runda Upp kommer att bli ett mycket bra och kompletterande verktyg för att nå ännu bättre insamlingsresultat. KappAhls stora närvaro i Sverige gör också att de kommer att kunna bli en stark kanal för insamling till stöd för viktiga ändamål, säger Stefan Edwall Verksamhetsansvarig på Runda Upp.

Om KappAhl
KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med 370 KappAhl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Drygt hälften av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2015/2016 var omsättningen 4,7 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i tio länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 2006. Mer information på www.kappahl.se

Om Runda Upp
Runda Upp ägs av Stiftelsen Runda Upp och drivs genom Runda Upp i Sverige AB. Idag samarbetar man med flera handelskedjor i Sverige såsom KappAhl, Lindex, Bauhaus, Intersport, Twilfit, Granit och Naturkompaniet. Tjänsten innebär i det här sammanhanget att du som kund kan välja att runda upp ditt köp i butik och därigenom bidra till en pågående katastrofinsats.

För mer information kontakta:

Charlotte Högberg
Kommunikationschef, KappAhl
Telefon 031-771 56 31, 0704-71 56 31

Stefan Edwall, Runda Upp
Verksamhets- och affärsansvarig
stefan.edwall@rundaupp.se

Runda Upp förenklar för alla givare att donera till hjälporganisationer.