Jeeves Information Systems AB

KappAhl köper Jeeves

Pressmeddelande   •   Jul 01, 2004 10:35 CEST

(JEEV) Jeeves Information Systems AB’s partner InfoCube AB har tecknat avtal med KappAhl om leverans av affärssystemet Jeeves Enterprise. Sammanlagt kommer över 250 användare att arbeta mot Jeeves från Sverige, Norge, Finland och Polen.

KappAhl är ett av de marknadsledande konfektionsföretagen i Skandinavien och har butiker i sammanlagt 237 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. KappAhl består av fyra affärsområden: dam, herr, barn och kosmetik. Bolaget omsätter 3,8 miljarder kronor.

- Affären med KappAhl är ytterligare ett exempel där vi med vår moderna plattform och unika koncept, kan tillfredsställa stora kunder och ge en ökad möj¬lighet för effektivisering i ett företag med stora transaktionsvolymer och omfattande system-integration, säger Nicolas Ehrling, VD på Jeeves Information Systems.

Affären inkluderar Jeeves Enterprise mod¬uler för Order, Lager, Fakturering, Inköp, Redovisning, Kund- och Leverantörsreskontra, Inventarie/Anläggning, EDI samt Elektronisk Fakturahantering och Workflow.

- För oss på InfoCube är KappAhl ett bevis på att de produkter vi arbetar med är överlägsna det mesta som finns på marknaden. Vi har haft 5 framgångsrika år med Jeeves och vi går mot vårt bästa år, där vi hittills under 2004 har vunnit 100% av de upphandlingar vi deltagit i, säger en nöjd Ove Prissberg, VD på InfoCube.