KappAhl

KappAhl - rätt känsla med hållbar denim

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2016 10:00 CET

När den pulserande storstaden möter lantlig charm uppstår spännande modekontraster. Just detta har inspirerat KappAhls nya hållbara denimkollektion. Kollektionen är producerad i Better Cotton – mer hållbart odlad bomull  och med mer hållbara tillverkningsprocesser som använder 40% mindre vatten.

I februari lanserar KappAhl en hållbar denimkollektion som är inspirerad av nutidens globalisering. I samband med att städer växer och storstäderna förenas med förorterna, skapas spännande modekontraster i en urban och modern mix. Kollektionen är producerad i Better Cotton – mer hållbart odlad bomull – och mer hållbara tillverkningsprocesser. I produktionen används 40 procent mindre vatten.

Kollektionen innehåller jeansmodeller, som bootcuts, cropped och slim, med uppdaterade tvättar och slitningar. I kollektionen finns även överdelar i Better Cotton – knytblusar, v-ringade toppar och skjortor. Färgerna går i blåtoner, där mörka och ljusa nyanser kombineras. Här finns också gult och vitt som accentuerar, vilket ger pigga kontraster.

KappAhls hållbara denimkollektion finns i butik och online från februari 2017.

KappAhl vill skapa prisvärt mode med kvalitet – producerat med respekt och omsorg för människor och miljö. I dag är 38% av bolagets produkter hållbarhetsmärkta och målsättningen är att all bomull ska vara hållbart odlad år 2020.

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 380 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna.

2015/2016 var omsättningen 4,7 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i nio länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.se