Ur & Penn AB

Kapplöpning mellan två nya butiker

Pressmeddelande   •   Nov 16, 2011 07:30 CET

Ur&Penn öppnar två nya butiker samma dag, den 17 november. En butik i Falkenberg och en i Gränby. Den butik som drar upp gallret och släpper in kunder först blir nr 90 och den andra blir nr 91 i kedjan.

Båda butikerna är efterlängtade.

- Kunderna har frågat efter en Ur&Pennbutik i Gränby i snart sex år. Nu är den äntligen här. På 91 kvm på andra våninen i köpcentrumet säljs modekedjans alla klockor och smycken. Det ska bli så roligt att äntligen kunna tillgodose kundernas önskningar om en butik i Gränby, säger butikschef Anci Leek.

I Falkenberg blir butiken 83 kvm stor och även där säljs hela Ur&Penns sortiment, adressen är Gallerian Kronan Nygatan 42.

Ur&Penn är ett ungt företag med lång tradition och vi ser hela modebranschen som vår arena.

På den nordiska marknaden, med fokus på klockor, erbjuder vi det bredaste och mest attraktiva sortimentet av modeaccessoarer. Vi gör detta till de bästa priserna, i de bästa affärslägena och med den bästa servicen.

Företaget ägs sedan 2002 av KIN AB och har idag 91 butiker i Sverige varav 85 är helägda och sex drivs på franchisebasis. I Finland öppnar tre butiker under 2011. Vår hemsida