One37

Karaokemaskinen som gör alla till stjärnor kommer till Sverige

Pressmeddelande   •   Maj 21, 2014 14:15 CEST

Från skaparna av Guitar Hero kommer nu nästa generations karaokemaskin – Singtrix. En unik karaokemaskin som med hjälp av professionella effekter förvandlar din röst och får dig att låta som dina idoler. Grundarna till Singtrix ärJohn Devecka, Eric Berkowitz, Kai och Charles Huang - som tidigare skapat succén Guitar Hero. John Devecka kommer nu till Sverige för Europa-lanseringen den 3 juni.

Nu kan du låta som din idol med hjälp av Singtrix – nästa generations karaokemaskin. Singtrix innehåller över 300 professionella rösteffekter och liveeffekter. Effekterna skapas från din egen röst och ger en automatisk pitchkorrigering. Singtrix ger dig total frihet att sjunga vad du vill då den fungerar med all typ av musik och på alla typer av enheter. Koppla in din smartphone, surfplatta, MP3-spelare eller dator i den, och välj sånger från ditt egna musikbibliotek eller hämta karaokevideor från Youtube.

Singtrix har den mest avancerade rösteffekt teknologin som finns tillgänglig i en användarvänlig design. Spela en låt och vrid om ratten för att välja rösteffekt och svårighetsgrad. Lägg sedan in vilka specialeffekter du vill ha. Vill du låta som en robot eller kanske sjunga trestämmigt? Inga problem! Singtrix ger dig möjligheten att låta hur du vill.

”Det ska bli roligt att komma till Sverige och Europa-lanseringen av Singtrix! Hoppas ni tar lika väl emot Singtrix som ni gjorde med Guitar Hero” säger John Devecka, VD Singtrix.
Singtrix lanserades i USA i november 2013.

USA Today skriver ”It takes some seriously advanced innovation to give me a good singing voice, and the Singtrix high tech Karaoke machine is pure magic”.
ABC News skriver ”In fact, I never sounded so good. It was my voice or at least my voice as interpreted by the tech wizardry behind Singtrix, that did things with my voice that I didn't think were possible.”

John Devecka kommer nu till Sverige för att lansera denna nya musikupplevelse. Ni har möjlighet att träffa honom den 3 juni för en personlig intervju. Pressdagen äger rum på Story Hotel.

För mer information se www.singtrix.se.
För pressbilder se https://www.flickr.com/photos/singtrix

För bokning av intervju och mer information, vänligen kontakta:
Mia Jorpes
mia.jorpes@singtrix.eu

Vad kan one37 göra? Vad kan vi inte göra? Namnet one37 kommer från Lukas 1:37 i Bibeln där det står ”Nothing is impossible”, det är vårt motto! one37 tillhandahåller skräddarsydda event och PR lösningar för företag och privatpersoner.