Karaokeparty Online Gaming AB

Karaokeparty.com lanserar interaktiv sångskola

Pressmeddelande   •   Jul 30, 2009 01:23 CEST

Göteborg, 30 juli 2009. Internetunderhållningsföretaget Karaokeparty Online Gaming AB lanserar idag interaktiva sånglektioner som en del av sin revolutionerande karaoketjänst http://www.karaokeparty.com. Sånglektionerna består av videor, intruktionstexter och olika sångteknikövningar. Övningarna betygssätts och användaren får feedback på sin sång i realtid.

"Vårt främsta mål är att göra en sida som är rolig för våra användare, men det här verktyget gör att de kan utveckla sin sång och ha roligt under tiden. Våra smidiga lektioner kommer att göra alla amatörer bättre på att sjunga", säger VD och grundare Mattias Öberg.

Lektionerna är framtagna i samarbete med Vocal Devotion, ett förtag som arbetar med sångpedagogik och musik. Initialt kommer det finnas det några stycken nybörjarlektioner men tjänsten kommer regelbundet ökas med mer avancerade övningar.

"Jag gillar verkligen denna nya typen av interaktivt lärande. Det ger mig en möjlighet att nåt ut till hela världen och ge alla enkla tekniker att ta sin röst och sång till en ny nivå.", berättar Caroline Törnberg, grundare och ägare av Vocal Devotion.

KaraokeParty.com är en av världens största karaokesajter med 150,000 registrerade användare. Den unika tekniken med poängsättning i realtid direkt i webbläsaren har blivit upmärksammad i media världen över, såsom Time Magazine, Singapore Strait Times och Italienska TV-kanalen RAI.

Mediainformation

Var god besök http://www.karaokeparty.com/sv/press eller kontakta:

Mats Fors, Affärsutveckling, mats.fors(nospam)karaokeparty.com

Mattias Öberg, VD, mattias.oberg(nospam)karaokeparty.com

Om Karaokeparty Online Gaming AB

Karaokeparty Online Gaming AB är ett svenskt företag som utvecklar och driver webbtjänster med inriktning mot musikunderhållning. Besök http://www.karaokeparty.com/sv/about för mer information.