ABF Malmö

Karl-Petter Thorwaldsson, LO, besöker ”Läs för mej, pappa!”

Pressmeddelande   •   Sep 03, 2014 10:11 CEST

Vi välkomnar LOs ordförande Karl-Petter Thorwaldsson, till Malmö och ”Läs för mej, pappa!” och Malmö Stadsbibliotek. Från 10.30 fredagen den 5 september kommer 33 deltagare samtala om läsande och innehållet i utbildningen med Karl-Petter. På plats finns Susanne Lund från ABF Malmö som tillsammans med LO Malmö anordnar dagen.

- Läsfrämjande arbete är en grundsten i vårt folkbildningsarbete. Att nå och arbeta tillsammans med LO-män innebär att vi kan jobba direkt med en väldigt viktig målgrupp. Vi vet att när vuxna läser så läser barn. Alltså är insatsen avgörande för att på sikt motverka klassamhället genom att göra litteratur och läsning mer närvarande i alla samhällsklasser och bland alla barn, säger Susanne Lund, verksamhetsansvarig ABF Malmö.

Deltagarna kommer även träffa författaren Torgny Karnstedt och litteraturpedagogen Karna Nyström under dagen, samt göra studiebesök på Stadsbiblioteket. Vi börjar kl 08.00 och slutar klockan 16.00.

Välkomna!

För mer information och frågor kontakta: Susanna Lund, verksamhetsansvarig ABF Malmö susanne.lund@abf.se 070-576 15 14

ABF är Sveriges första och största studieförbund och en mötesplats för kunskap, bildning och kultur, för delaktighet och demokrati. Studiecirkeln är basen i vår verksamhet, men vi genomför också många föreläsningar, seminarier, debatter och kulturprogram.