Storegate AB

Karlshamn Energi erbjuder säker lagring på nätet via Storegate.

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2010 09:05 CEST

Nu erbjuder Karlshamn Energi sina kunder en webbaserad tjänst för säker lagring av digital information. Istället för att lagra sin information på egna hårddiskar kan man även lagra den hos Storegate på ett säkert, bekvämt och kostnadseffektivt sätt via Internet. Skulle datorn krascha eller bli stulen hämtar man enkelt tillbaka sina filer från sitt Storegatekonto. All lagrad information är tillgänglig dygnet runt och kan hämtas från vilken dator eller mobiltelefon som helst.

– Det är väldigt intressant att samarbeta med Karlshamn Energi, en lokal aktör som täcker de flesta hushåll här i Karlshamn, säger Torbjörn Nilsson, partneransvarig på Storegate AB.

Karlshamn Energi satsar på enkla och trygga tjänster för sina kunder. Hos Storegate får de möjlighet att göra automatisk PC backup av filer, bilder och dokument. Dessutom är all information tillgänglig exempelvis via en iPhone, och detta oavsett var de befinner sig. Tjänsten ger ett bra skydd och ett mervärde för Karlshamn Energis kunder avslutar Torbjörn Nilsson, Storegate AB.

Samarbetet startar i september och marknadsförs tillsammans med fakturor i DR- utskick, samt inne på Karlshamn Energis hemsida.

För mer information, vänligen kontakta:
Partneransvarig, Storegate AB Tel: 0706-38 08 67, torbjorn.nilsson@storegate.se
Marknadschef, Karlshamn Energi Tel: 045481848, per.hakansson@karlshamnenergi.se

Storegate AB:
Storegate AB är den ledande leverantören av Internettjänster för säker lagring av digital information via Internet. Storegates tjänster erbjuds via samarbetspartners i Sverige, Finland och Norge men marknadsförs på ett flertal andra marknader via Internet. Storegates huvudkontor är placerat i Karlshamn. För mer information besök www.storegate.se .

Karlshamn Energi:
Karlshamn Energi skall som lokalt energiföretag tillgodose kundernas behov av konkurrenskraftiga, trygga och miljövänliga energilösningar. För mer information besök: www.karlshamnenergi.se