Lemontree Enterprise Solutions AB

Karlstad kommun valde Lemontree igen

Pressmeddelande   •   Okt 19, 2010 16:08 CEST

Lång erfarenhet av migreringar och snabba leveranser fick Karlstad kommun att åter igen välja samarbete med Lemontree.

Karlstad 18:e september 2010 – I samband med att Karlstad kommun tar över driften och ansvaret för Karlstad Airport från Swedavia behöver de snabbt migrera Swedavias W3D3 till Karlstad kommuns W3D3.

Projektet är tidskritiskt och måste vara färdigt då Karlstad kommun tar över driften från och med den 1:a december i år.

Lemontree, som tidigare levererat tjänster relaterade till W3D3 åt Karlstad kommun, fick förnyat förtroende då Lemontree levererar W3D3 migreringar till Sveriges kommuner på löpand band och har den erfarenhet som krävs.

”Det nya samarbetet ser vi som ett resultat av våra tidigare lyckade leveranser och vårt välförtjänta rykte som snabba och effektiva, säger Andreas Lalangas, försäljningschef på Lemontree”.

För ytterligare information, kontakta:
Andreas Lalangas, Försäljningschef, Lemontree, telefon: 0735-130 798

Om Lemontree
Lemontree levererar lösningar inom integration, dokument- och ärendehantering, e-arkivering och quality management. Lemontrees koncept är att skapa marknadens mest attraktiva erbjudanden genom att kombinera världsledande produkter med egen spetskompetens inom teknik och marknad.

Bland Lemontrees produktpartners märks bland annat Autonomy, FormPipe, Progress Software, Nordic Edge och HP. Lemontree levererar även kvalificerade konsulttjänster med fokus på strategi och informationsteknik. Lemontrees kunder är främst aktörer inom telekom, offentlig verksamhet, försäkring och finans. Lemontree grundandes 1999 och har huvudkontor i Stockholm och dotterbolag i Norge med kontor i Oslo. Lemontree är ett Gasellföretag och har sedan 2010 den högsta kreditratingen AAA. Besök www.lemontree.se för mer information.