Edge HR

Pressmeddelande   •   Okt 13, 2010 09:15 CEST

Pressmeddelande 2010-10-13

Karlstad Universitet förenklar sin rekryteringsprocess med hjälp av Talentum HR

Talentum HR, kan idag kungöra att man i dagarna undertecknat ett leverantörsavtal med Karlstad Universitet.  Universitet ska med start i oktober genomföra sina rekryteringar med hjälp av rekryteringssystemet NetRecruiter.

Talentum HR har stöttat företag och organisationer i HR-frågor i över trettio år. Ett av de nyare tillskotten i produktportföljen är det webbaserade rekryteringsverktyget NetRecruiter. NetRecruiter hjälper arbetsgivare att bygga nätverk med potentiella medarbetare för att förenkla sökandet efter kompetens, direkt när behovet uppstår. Verktyget bidrar till en effektivisering av både det interna och externa kommunikationsflödet genom hela rekryteringsprocessen.

”Att använda ett enkelt och modernt rekryteringsverktyg ligger helt i linje med Karlstad Universitets ambition att vara det moderna universitet, både som arbetsgivare och för våra studenter. Det känns roligt att vi nu kommer kunna ta hjälp av ett så användarvänligt system som NetRecruiter till att hitta rätt personal till KAU”, säger Inger Ganrot på Karlstad Universitet.

” Vi vet att våra kunder uppskattar NetRecruiters användarvänlighet. Det glädjer oss att Karlstad Universitet gett oss förtroendet att stärka dem i sitt arbete med att bygga sitt arbetsgivarvarumärke, vilket man gör bland annat genom att hantera rekryteringar på ett bra sätt”, säger Zoran Stojcevski, försäljningschef på Talentum HR.

För mer information kontakta:
Zoran Stojcevski
Försäljningschef, Talentum HR