Motillo AB

Karlstadbaserade konsultbolaget Motillo växer och flyttar till större lokaler

Pressmeddelande   •   Sep 12, 2014 08:56 CEST

Motillo är ett konsultbolag som hjälper sina kunder att skapa digitala upplevelser som ger resultat.

Sedan starten 2012 har företaget anlitats av marknadsledande aktörer som Svenska Spel, Fastighetsbyrån, Interwheel och Karlstads universitet.

För att kunna möta en ökad efterfrågan av komplexa åtaganden inom webb och e-handel har Motillo nu anställt Martin Landälv, en konsult med stor erfarenhet av att ta fram avancerade webblösningar.

- Martin har en profil som passar perfekt. Utöver att han har de tekniska kompetenser vi söker, är han van vid konsultrollen och vet vad som skapar nöjda kunder, kommenterar Jakob Twedmark, VD på Motillo.

För att även möjliggöra en fortsatt expansion flyttar Motillo till större lokaler senare i höst. Målsättningen är att dubbla antalet anställda under nästa år.

Utgår från sina kunders kunder

- Vi har ett perspektiv som inte bara utgår från våra kunder, utan även våra kunders kunder. Det innebär att vi pratar om både affärsnytta och användarnytta innan vi fördjupar oss i frågor kring design och teknik. Detta förhållningssätt är en av anledningarna till att vi redan nu har fått förtroendet att jobba med så framstående kunder. Nu fortsätter vi vår resa mot att bli en av landets ledande aktörer inom digitala affärer, avslutar Jakob Twedmark.

Om Motillo

Vi är ett konsultbolag med fokus på webb, e-handel och digitala affärer.

Vi har ett tydligt affärsfokus och är vana att prata affärsnytta med en ledningsgrupp, men tar samtidigt ett helhetsansvar för att denna nytta översätts till design och teknik på bästa sätt. Vi är övertygade om att framgång i digitala kanaler kräver förståelse för samtliga dimensioner av den digitala affären, från affärsnytta ända ner till ettor och nollor.

Bland våra kunder finns Svenska Spel, Fastighetsbyrån, Interwheel, Bergendahls (Favorit), Norma, Rollsroller och Karlstads universitet.