Eqvarium AB

Karnov Group lanserar Lexino Rättsanalyser - ett namn som Eqvarium tagit fram

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2012 12:09 CEST

I oktober lanserar Karnov Group ett helt unikt koncept för författat juridiskt material online. Eqvarium fick inblick i arbetet för flera månader sedan när Erika Gustafsson, kontaktade oss och bad oss hjälpa de skapa ett namn till tjänsten. Efter två kreativa och lustfyllda workshops där vi stötte och blötte olika namnförslag utifrån juridiska och språkliga kontroller stod ett namn som slutgiltig vinnare – Lexino!

”Det känns jättebra och kampanjen är både lekfull, modern och stilig. Vi är mycket nöjda och namnet känns klockrent”, säger Erika Gustafsson, projektledare på Karnov Group och ansvarig för lanseringen av Lexino.

Vi utgick från ca 200 namnförslag som Eqvarium tog fram, och gjorde sedan positiva urval i flera omgångar genom att uttala namnen högt på olika språk, se dem på håll i olika färger, tillämpa förslagen i dess rätta miljö i webbapplikationer och i framtida annonser. Lexino känns rätt för att det andas tradition, Lex betyder ju lag på latin, och ungdomlighet på samma gång. Lexino är en modern produkt som är helt anpassad till hur yrkesverksamma jurister säger sig vilja arbeta i dag, säger Erika Gustafsson.

”Vi är väldigt nöjda med namnet och det är riktigt skoj att höra det användas på ett självklart och naturligt sätt i såväl författarled som hos de kunder som är inblandade i projektet. Stort tack för LEXINO!” säger Erika Gustafsson, projektledare på Karnov Group.

Vad är Lexino Rättsanalyser?

Lexino - Rättsanalyser klargör det aktuella rättsläget och alla typiska tillämpningsfrågor som den praktiskt verksamme juristen ställs inför. Fokus ligger på aktuell praxis som påverkar hur lagrummet tillämpas i praktiken. Läs mer om Lexino Rättsanalyser på www.lexino.se.

Om Eqvarium

Eqvarium är en namngivningsbyrå som hjälper företag att sätta rätt namn på varumärken och produkter. Med en strategisk namnutveckling ökar varumärkets konkurrenskraft och lönsamhet. Vi är verksamma internationellt främst med fokus på den europeiska marknaden. Några av våra kunder: AstraTech, Billerud Fresh Services, CCS, Electrolux, Milko, NCC Roads, Sandvik Coromant, SCA Hygiene, SECO Tools, SonyEricsson och Toyota Material Handling Europe.

www.eqvarium.se