Go Outside Media Sweden AB

Karolina Ekman ny chefredaktör för skidmagasinet BRANT

Pressmeddelande  •  2012-02-17 14:23 CET

(Växjö 2012-02-17) Skidmagasinet BRANT som nyligen togs över av Go Outside Media får ny chefredaktör. Det bli den tidigare extrem-tävlingsåkaren Karolina Ekman som rekryterats för att hålla i trådarna.

”Karolina är en drömvärvning. Hon har järnkoll på skidåkning och har ett gigantiskt nätverk i branschen efter sina år som tävlingsåkare, pistör i Fernie och instruktör i Verbier. Att hon dessutom förmodligen blir världens första kvinnliga chefredaktör för en skidtidningen är extra roligt.”, säger Go Outside Medias VD Jonas Hollander.

Karolina Ekman, 33, kommer från Göteborg men har levt och andats skidåkning hela sitt vuxna liv. På senare år med vintrar i schweiziska Verbier där hon kombinerat jobb som skidinstruktör och sjukgymnast med frilansskrivande för bland annat Outside, BRANT, norska Skier, kanadensiska Ski Canada och Skier samt svenska Leva.

Före Verbier kombinerade Karolina arbete i Fernies skidpatrull med tävlande i den internationella friåkningscirkusen under sju år med en totalseger i den kanadensiska touren 2006 som främsta merit. 2008 valde hon att lägga tävlingsskidorna på hyllan efter att ha sett flera tragiska olyckor under tävlingarna.

”Det här blir en ny utmaning för mig. Det skall bli otroligt spännande att bli chefredaktör för BRANT och utveckla den till ett ännu bättre skidmagasin”, säger Karolina Ekman.

Karolina Ekman tillträder den 1:a mars och hennes första BRANT kommer den 3:e april.

KONTAKT:

Jonas Hollander, VD Go Outside Media, m: 0709-478880, mail: jonas@outsideonline.se

Karolina Ekman, m: 073-952 82 36 / +41-77 474 93 36, mail: karolina@brant.se

OM GO OUTSIDE MEDIA

Förlaget med bas i Växjö och Stockholm är inriktat på människor med aktiv livsstil och publicerar sedan 2007 ut titlarna Outside (11 nr/år), Outside Träning (4 nr/år), Paddling (6 nr/år), BRANT (6 nr/år). Outside görs på licens från amerikanska Mariah Media och finns förutom i USA och Sverige även i Brasilien och Kina.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom