Universal Music Sweden

Kartellen rivstartar sommaren med singeln ”Skriker ut”

Pressmeddelande   •   Jun 14, 2013 14:20 CEST

Hiphopgruppen Kartellen teamar up med Roc Nation-producenten Stress och har tagit in norska reggaeartisten Admiral P och Sveriges egen Robert Athill för att hitta den rätta sommarkänslan. Nu släpps singeln ”Skriker ut” med tillhörande musikvideo – se den här.

I höst släpper Kartellen albumet "Ånger & Kamp Del 2" där artister som Timbuktu, Abidaz, Aleks med flera medverkar. Det är uppföljaren till supersuccé-albumet "Ånger & Kamp" som släpptes 2012 med guldskivan “Mina Områden” och "Ställ dig upp". Musiken från "Ånger & Kamp" har genererat mer än 2 miljoner visningar på Youtube.

Kartellen med Sebbe Staxx i fronten kommer bland annat att uppträda på Bråvalla den 27 juni och Gröna Lund den 19 augusti.

Presskontakt:

Jesper Grunditz