Rasmus Lindh Racing AB

KARTING: RASMUS SEGRAR TVÅ GÅNGER I REGNET

Pressmeddelande   •   Nov 02, 2013 20:14 CET

KARTING - WSK FINAL CUP (Castelletto, Italien)

Rasmus Lindh tog segern i två heat och slutade 6:a i den tredje, vilket innebär att han startar igen på utsidan av första startledet för finalen imorgon, bredvid ryssen Szyszko.

På grund av flera regnskurar under dagen var det svårt att välja rätt däck, och Rasmus segrar kom på både slicks och regndäck. Mycket koncentration krävdes för att inte glida av banan, omständigheter som alltid har gynnat svensken. Han satte dessutom snabbaste varv i andra heatet.

I tredje heatet tog Rasmus egentligen 2:a plats på sista varvet, men blev straffad 3sek för att ha styrt mot mitten av banan för tidigt i starten.

Väderleken för imorgon pekar igen på variabelt väder.

Finalerna visas live på internet http://www.wskarting.it/Final_Cup.asp (tryck knapp överst till höger) kl 12:00 och kl 14:00 på söndag.

Ytterligare svenska deltagare:

Mini-60: Julius Ljungdahl (15:e)

KF Junior: Linus Lunquist (30:e) och Emil Skarås (39:e)

KF: Alexander Dahlberg (22:e)

Rasmus Lindh kommer från Kullavik i Västra Götaland. Han började tävla i Sverige när han var 8 år gammal och är nu 12. Han har nu en kontrakt som fabriksförare för Praga Kart Racing teamet i Italien och tävlar i både USA och Italien, där han kör i Mini-60 kategorin. Nästa år fortsätter han hos Praga men i högre kategorin KFJunior.