Rasmus Lindh Racing AB

KARTING: RASMUS STÅR UPP TILL UTMANINGEN

Pressmeddelande   •   Dec 12, 2013 11:44 CET

Karting – Lonato, Italien: Rasmus Lindh körde för första gången en bil i KF Junior kategorin på Lonato banan på tisdag och onsdag. Bilen är betydligt större, tyngre och  snabbare en den han har kört hittils. Efter 80 varv var Rasmus konkurrensmässig med närvarande förare på banan och Praga stallet var mycket imponerade med hans snabba anpassningsförmåga.

”Jag har träningsvärk i armarna och nacken, för att det går mycket fortare i kurvorna. Jag måste göra specialträning under vintern.  Men det är jättehäftigt kan jag säga!” – kommenterarde Rasmus när han kom hem till Kullavik.

Träning fortsätter under vintern i Italien.

Rasmus Lindh kommer från Kullavik i Halland. Han började tävla i Sverige när han var 8 år gammal och är nu 12. Han har nu en kontrakt som fabriksförare för Praga Kart Racing teamet i Italien och tävlar i både USA och Italien, där han kör i Mini-60 kategorin. Nästa år fortsätter han hos Praga men i högre kategorin KFJunior.