Rasmus Lindh Racing AB

KARTING: STORT KLIV FÖR RASMUS

Pressmeddelande   •   Dec 10, 2013 15:52 CET

Idag kör Rasmus Lindh för första gången en bil i KF Junior kategorin, som är betydligt snabbare än de bilar han har kört hittils. Hans sista tävling i kategorierna med en åldersgräns på 12 blev alltså Las Vegas Supernats i slutet av november, där han tog en seger i kvaltävlingarna och tog 6:e plats i finalen.

Rasmus börjar träna med KF Junior bilen på Lonato banan.  Praga fabriken har bekräftat att Rasmus kommer att företräda märket i KF Junior kategorin nästa år.

Praga-IAME bilen har betydligt store effect än det han har haft hittils, och en toppfart på 130km/t. Han kommer att starta alla tävlingarna i Världsmästerskapet, Europamästerskapet och WSK Series.

“Det kommer nog att bli tungt att köra en så stor och kraftig bil till en början, men jag har ett par månader på mig för att träna nacke och armmuskler innan tävlingarna börjar. Detta blir spännande!” – gladde sig  Rasmus.

Rasmus Lindh kommer från Kullavik i Halland. Han började tävla i Sverige när han var 8 år gammal och är nu 12. Han har nu en kontrakt som fabriksförare för Praga Kart Racing teamet i Italien och tävlar i både USA och Italien, där han kör i Mini-60 kategorin. Nästa år fortsätter han hos Praga men i högre kategorin KFJunior.