Upstream AB

Kaseya köper Command 365 - för effektiv hantering av Office 365

Pressmeddelande   •   Nov 05, 2013 07:45 CET

Kaseya är en ledande leverantör av verktyg för automatiserad IT-drift. I och med uppköpet av Command 365 adderas en användarvänlig lösning för drift av Microsofts molnapplikation Office 365 till portföljen. Office 365 är på stark frammarsch, och köpet innebär en viktig förstärkning av erbjudandet.

”I takt med att Office 365 blir allt mer populärt växer nyttan med en lösning som kan automatisera hanteringen av molntjänsterna. 365 Command ger it-avdelningar ytterligare ett kraftfullt verktyg på vägen mot ökad automatisering och förenkling”, säger George Brontén, vd på Upstream som distribuerar Kaseyas produkter i Norden.

I och med köpet av 365 Command adderar Kaseya en skalbar lösning som gör det möjligt för externa driftsorganisationer (MSP) och interna it-avdelningar, att automatiskt övervaka och administrera Microsofts Office 365.

”Nu går det att exempelvis återställa lösenord, och övervaka mobila enheter från ett och samma gränssnitt. För MSP:s som använder Kaseya och arbetar med drift innebär det en möjlighet att hantera alla Office 365-kunder via en och samma inloggning”, säger Upstreams Kaseya-expert Ronny Tunfjord. ”Och alla administratörer och användare kan ges rätt behörighet för att utföra sitt jobb”, fortsätter han.

Nya möjligheter för tjänstepaketering

Kommandoraden i Windows PowerShell ersätts via Command 365 av ett användarvänligt, webbaserat gränssnitt, och vanligt förekommande uppgifter kräver inte längre manuella skript. Lösningen effektiviserar och skapar en tydlig översikt, och därmed också ett bättre beslutsunderlag.

”Våra kunder som arbetar med drift kommer uppleva en rad positiva effekter, inte minst då Office 365 är på stark frammarsch ute på företagen. Dels kommer det att göra dem mer effektiva och spara tid och pengar, men det möjliggör också nya tjänstepaketeringar och differentiering inom molntjänster”, säger Ronny Tunfjord.

Upstream hjälper företag att bli mer effektiva och lönsamma. Erbjudandet består av mjukvarulösningar, affärskoncept, affärskonsultation och utbildningar som utmanar status quo. Företaget grundades 1998, är privatägt och har sitt säte i Stockholm.