MPC AB

Kaspersen & Segerstedt till MPC Stjärngolf i Göteborg

Pressmeddelande   •   Aug 20, 2012 22:16 CEST

Vi har tidigare kunnat presentera ett flertal starka profiler som kommer att delta vid MPC Stjärngolf i Göteborg. Det är nu klart att startfältet förstärks med TV profilen Kristin Kaspersen och artisten Erik Segerstedt.

Bra blandning
MPC Stjärngolf som är en företags- och kändisgolf där företags team förstärks med en känd profil från idrotts-, nöjes- eller näringslivet. Vi har tidigare kunnat meddela att profiler som legender Magnus Wislander, Kennet Andersson, Magnus Murén och Schlagerkungen Richard Herrey samt golfproffsen Carin Koch och Linda Wessberg kommer att delta. Det är även klart att samarbetspartnerna Frölunda HC och IFK Göteborg ställer upp med profiler där vi kommer att få se exempelvis Pebben Axelsson, Pontus Kåmark, Fredrik Eriksson, Mikael Nilsson, Viktor Svedberg svinga klubborna på Hills GC.

- MPC Stjärngolf är numera en landstour där vi har en tävling per stor region och vi har samma spelform och grundkoncept oavsett ort men sedan gör vi lokala anpassningar för att få det optimala upplägget för varje enskild region. En del i detta är att vi får en bra blandning av profiler såväl i åldrar som inom olika gener och att vi har rikskända profiler och starka lokala profiler, säger Marcus Palmqvist, CEO Partner, MPC AB

Kaspersen och Segerstedt gör premiär i Göteborg
Inför varje år jobbar tävlingsorganisationen på att förnya med nya profiler kombinerat med profiler som tidigare varit med. Ett exempel på detta är att TV profilen Kristin Kaspersen och artisten Erik Segerstedt gör premiär med att delta i Göteborg. De har varit med i MPC Stjärngolf tidigare men som sagt premiär med att spela i Göteborg där de flygs ner på morgonen och sedan transfer direkt ut till tävlingsbanan Hills GC. Där tillsätts de i ett av företagsteam som de tävlar med vilket sedan följs upp med After Golf vid klubbhuset och därefter bankett på högklassiga Fiskekrogen.

- Roligt att vi får äran av att Kristin och Erik kommer ner till Göteborg eftersom de är optimala profiler för evenemanget med stort golfintresse och alltid uppskattade av de företag som de spelar med. De medför också en bra bredd i eventet där vi vill få en blandning av idrotts och nöjesprofiler.

MPC Stjärngolf Göteborg arrangeras torsdagen den 23 augusti med check in från kl. 10.00 – 11.30 på Hills GC och 12.00 startar tävlingen i form av kanonstart. Fem timmar är tävlingen beräknad att ta och efter tävlingen blir det after golf som följs upp med bankett och prisutdelning på Fiskekrogen.

För vidare information om MPC Stjärngolf besök www.stjarngolf.se eller kontakta Marcus Palmqvist på marcus.palmqvist@mpcab.se alternativt telefon 08 – 452 22 32