Kaspersky Lab

Kaspersky Lab lanserar europeiskt partnerprogram

Pressmeddelande   •   Apr 15, 2009 08:30 CEST

Kaspersky Lab lanserar partnerprogrammet "Green Team" Channel Partner Program som gör det möjligt för Kaspersky-partners att öka sin försäljning och lönsamhet. Programmet är ytterligare ett steg i att stärka relationerna med Kasperskys samarbetspartners.

Kaspersky Lab arbetar med en försäljningsmodell som bygger på 100 procent indirekt försäljning via partners och återförsäljare, samt förser dessa med gediget stöd för deras säljaktiviteter. Stödet omfattar allt från teknisk utbildning och stöd för marknadsmaterial och genererande av säljleads.

Det nya kanalpartnerprogrammet ger partners möjlighet att delta i en av tre nivåer. De tre nivåerna är: Auktoriserad återförsäljare, Certifierad Partner och Företagspartner. Varje nivå har sin egen grad av engagemang och förmåner, och nivåerna är utformade för att passa alla partners oavsett storlek och typ.

- "The "Green Team" förenar det bästa från regionala partnerprogram till ett enda europeiskt nätverk. Oavsett storlek gör programmet det enkelt för partners att öka försäljningen av Kaspersky Labs produkter och därmed få sin verksamhet att växa stadigt, säger Eva Maria Matell, nordisk VD på Kaspersky Lab.

Utöver partnerprogrammet så introducerar Kaspersky Lab även en samordnad prislista, utformad för att försäkra sig om att prissättningen är enhetlig hos multinationella partners i samtliga regioner. Detta skapar klarhet och enhetlighet i de rabatter som är tillgängliga för licenser för volyminköp och de specialvillkor som är tillgängliga för vertikala marknader, till exempel inom utbildning och offentlig sektor.

- Vi har träffat och lyssnat på kanalpartners över hela Europa gällande vad vi kan göra för att förstärka vårt engagemang inom partnerskap och nytänkande. Detta nya kanalprogram kommer att hjälpa våra partners att konkurrera mer effektivt samtidigt som de hjälper sina kunder att öka sin grad av säkerhet, säger Andreas Lamm, Europachef, Kaspersky Lab.

- I dessa ekonomiskt tuffa tider är det väldigt inspirerande att se en leverantör som Kaspersky Lab som investerar ännu mer i kanalen för att driva en vinstgivande verksamhet. Kaspersky har alltid haft en god relation med sina partners och detta nya program ger goda möjligheter till basmarginaler och belönar partners för de förmågor, ansträngningar och resultat de levererar, säger Jens Ericsson, Sverigechef på värdeadderande distributören CDG Europe AB.

För mer information vänligen kontakta:
Eva Maria Matell
Managing Director Nordics
Kaspersky Lab AB
E-post: evamaria.matell (at) kaspersky.se

Om Kaspersky Lab
Kaspersky Lab erbjuder världens mest omedelbara skydd mot IT-hot som spionprogram, crime-ware, hackare, phishing och spam. Kaspersky Lab erbjuder överlägsen upptäcktstakt och har branschens snabbaste reaktionstid vid utbrott av IT-virus för hemmaanvändare, företag och organisationer av alla storlekar samt den mobila IT-miljön. Kaspersky-teknologin används i IT-säkerhetslösningar av IT-säkerhetsleverantörer över hela världen. Läs mer på www.kaspersky.se. För de senaste nyheterna om antivirus, anti-spionprogram, anti-spam och andra IT-säkerhetsfrågor och -trender, besök www.viruslist.com