Kaspersky Lab

Kaspersky Lab tecknar distributionsavtal med CDG Europe

Pressmeddelande   •   Apr 02, 2009 09:47 CEST

Säkerhetsleverantören Kaspersky Lab tecknar avtal med CDG Europe AB, en värdeadderande distributör inom nätverk och säkerhet. Avtalet gäller produktfamiljen Kaspersky Open Space Security som är riktad mot företagsmarknaden.

Kaspersky Lab har tecknat ett distributionsavtal med CDG Europe - en ledande nordeuropeisk distributör av innovativ IT-infrastruktur. Avtalet träder i kraft från och med 1 april 2009 och gäller alla Kasperskys antivirus- och antispamprodukter riktade mot företag och organisationer. Avtalet täcker även tjänsteerbjudandet Kaspersky Hosted Security Services.

- Marknaden för antivirusprodukter till företag och organisationer är i en stark tillväxt för Kaspersky Sverige och därför har vi sökt en nischad partner att utöka verksamheten med. CDG Europe har ett väldigt gott rykte i branschen och expanderar lika fort som vi gör. De har också ett starkt erbjudande inom Citrix-området, vilket också Kaspersky Lab har, säger Eva Maria Matell, VD, Kaspersky Lab Norden.

- Kaspersky Lab har ett aggressivt erbjudande i kombination med en mycket bra antivirusprodukt. Vi kompletterar vårt existerande produktutbud med Kaspersky Open Space Security - tillsammans kan vi vidareutveckla kanalen och komma åt nya kundgrupper. Ytterligare ett skäl till att vi valde Kaspersky är att de endast säljer sin produkt via återförsäljare, säger Jens Ericsson, Sverigechef på CDG Europe.

För mer information, vänligen kontakta:
Eva Maria Matell, Managing Director Nordics
Kaspersky Lab AB
E-post: evamaria.matell (at) kaspersky.se

Jens Ericsson
Country Manager, CDG Europe
E-post: jens.ericsson (at) cdgeurope.se

Om CDG Europe

CDG Europe distribuerar innovativa produkter inom IT-infrastruktur. Med vårt koncept, APPLICATION & DESKTOP DEPLOYMENT (ADD), hjälper vi våra engagerade och kunniga partners att maximera nyttan av sina kunders IT-investeringar. CDG Europe AB är ett dotterbolag till CDG Europe BV med huvudkontor i Nederländerna och dotterbolag i Belgien Storbritannien och Finland. CDG distribuerar produkter från ett flertal ledande producenter bl.a.Citrix Systems, Chip PC, Expand Networks, WatchGuard, Aladdin, InstallFree, Acronis med flera http://www.cdgeurope.se

Om Kaspersky Lab
Kaspersky Lab erbjuder världens mest omedelbara skydd mot IT-hot som spionprogram, crime-ware, hackare, phishing och spam. Kaspersky Lab erbjuder överlägsen upptäcktstakt och har branschens snabbaste reaktionstid vid utbrott av IT-virus för hemmaanvändare, företag och organisationer av alla storlekar samt den mobila IT-miljön. Kaspersky-teknologin används i IT-säkerhetslösningar av IT-säkerhetsleverantörer över hela världen. Läs mer på www.kaspersky.se. För de senaste nyheterna om antivirus, anti-spionprogram, anti-spam och andra IT-säkerhetsfrågor och -trender, besök www.viruslist.com