Kaspersky Lab

Kaspersky Lab vässar sitt partnerprogram

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2011 09:33 CET

Stöd kring försäljning och marknadsföring, webbaserad utbildning, säljprogram och avtalsregistrering ska hjälpa Kaspersky Labs partnerföretag att få djupare kunskaper kring IT-säkerhet och öka försäljningen.

Kaspersky Lab förnyar sitt partnerprogram för Europa och Nordamerika och har tagit fram ett omfattande paket av resurser och supportfunktioner för att hjälpa återförsäljare att sätta sig in i området för de snabbt förändrande och allt mer komplexa IT-hoten. Samtidigt ska programmet hjälpa dem att ta tillvara på möjligheter på marknaden och maximera intäkterna.

– Vårt nya partnerprogram blir ett starkt stöd för våra partnerföretag i kanalen och kommer hjälpa dem att hantera behoven hos sina företagskunder, säger Peter Tysk, nordisk försäljningschef för företagsprodukter på Kaspersky Lab. Dessutom ordnar vi partnerkonferenser på trevliga destinationer, nu senast i Dubai, säljtävlingar med spännande resmål som pris och särskilda träffar för tekniker.

Att välja rätt säkerhetslösningar är ett viktigt beslut för alla företag. Partnerföretag har en nyckelroll när det kommer till att hjälpa sina kunder att identifiera svaga punkter i verksamheten och att introducera de säkerhetslösningar som bäst motsvarar deras behov. Kaspersky Lab, som av analysbolaget Gartner* nyligen rankades som en av världens snabbast växande leverantörer på den globala marknaden för säkerhetsprogram, erbjuder en heltäckande uppsättning marknadsledande produkter inom IT-säkerhet för både konsumenter och företag.

Det nya partnerprogrammet omfattar ett dedikerat kanalteam, marknadsföringsstöd och andra resurser för att hjälpa partners att inte bara sälja produkter från Kaspersky Lab utan även att bygga långsiktiga relationer med sina kunder. De resurser som är tillgängliga dygnet runt genom partnerportalen inkluderar särskilda säljtävlingar, marknadsföringsmaterial, prisplaner, videoutbildningar och webbaserade produktdemonstrationer.

Partnerprogrammet har fyra nivåer:

Platina: inkluderar en rad förstklassiga fördelar samt en dedikerad kundansvarig, kvartalsvis genomgångar av verksamheten, teknisk support på plats, direkttillgång till Kaspersky Labs säljteam och exklusiva tävlingar och priser.
Guld: tillgång till en dedikerad kundansvarig, kvartalsvis genomgångar av verksamheten, samt flera andra fördelar inom sälj, marknadsföring och utbildning.
Silver: inkluderar en mängd värdefulla resurser online och offline.
Registrerad: en utmärkt grundnivå för nya partnerföretag.

För ytterligare information och registrering: www.kasperskypartners.eu

Befintliga partners flyttas automatiskt över till nya partnerprogrammet.

* Gartner, Inc., Market Share: Security Software, Worldwide, 2010, Ruggero Contu, Matthew Cheung, March 30, 2011.

:
Peter Tysk, nordisk försäljningschef företagsprodukter
Kaspersky Lab AB
Mobil: 0700-556 773
E-post: peter.tysk@kaspersky.se

Om Kaspersky Lab
Kaspersky Lab är det största antivirusföretaget i Europa. Företaget levererar några av världens mest omedelbara säkerhetslösningar mot IT-hot som antivirus, spionprogram, brottsprogram, hackare, nätfiske och spam. Kaspersky Lab är rankat bland världens fyra största distributörer av säkerhetslösningar för konsumenter. Företagets produkter erbjuder överlägsen detekteringsgrad och har branschens snabbaste reaktionstid vid utbrott av IT-virus för hemmaanvändare, företag och organisationer av alla storlekar samt den mobila IT-miljön. Kasperskys teknik används världen över i IT-säkerhetslösningar och tjänster från branschens ledande IT-säkerhetsleverantörer. Läs mer på www.kaspersky.se. För de senaste nyheterna om antivirus, anti-spionprogram, anti-spam och andra IT-säkerhetsfrågor och -trender, besök www.viruslist.com.