TEKO, Sveriges Textil- och Modeföretag

Kasthall bjuder in till släktträff

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2011 16:33 CET

Kasthall bjuder in till släktträff i ”Mattornas värld” på årets Stockholm Furniture Fair. Ett helt nytt grepp säger marknadskoordinator Gunilla Winroth till teko.se:
- Det finns en spännande historia bakom varje kollektion. Alla är ju på ett eller annat sätt släkt med varandra och på så vis hänger de ihop. Vi ser våra olika kollektioner som en enda stor släkt. I år utökas släktträdet med sju nytillskott: Marocco, Gry, Happy, Karin, Dag & Natt, Fading och Embroidery.

Kinnaföretaget Kasthall är idag en ledande leverantör av högkvalitetsmattor för både privat och offentlig miljö. Gunilla Winroth igen:

- I Sverige, som är vår största enskilda marknad, är vi väldigt starka på den offentliga sidan, medan vi har betydligt fler privatkunder utomlands. Idag ligger vår exportandel runt 60 procent. Våra största marknader är främst Tyskland, Italien, USA och England. Vi färdigställer just nu även ett nytt showroom i Milano.

För Kasthall är det angeläget att göra bra ifrån sig Stockholmsmässan:
– Det är en jätteviktig mässa. Den ligger rätt i tiden och den besöks av både  svenska och internationella kunder och dessutom är det alltid mycket media på plats. Vi kommer parallellt med mässan att ha aktiviteter i vårt showroom på Rosenlundsgatan 38 på Södermalm.

I Kasthalls 110 kvm stora monter visar företaget upp årets alla nya vävda, handtuftade och tryckta kollektioner.

- Årets nyheter är skapade av våra designers Gunilla Lagerhem Ullberg och Petra Lundblad-Fridén. Det känns helrätt och vi tror på den här satsningen kommer att bli en framgång.

Med nya spännande kollektioner, nya ägare och vår nya VD Sonnie Byrling så känner vi oss oerhört laddade inför 2011!

Kasthall, som ägs av investmentbolaget Karnell sedan juni 2010 har ca 130 anställda och en omsättning på 172 miljoner 2010, är medlem i TEKO.

Ta mig till deras hemsida!