Flexator AB

Kataloghus – nytt koncept från Flexator

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2008 10:34 CEST

Flexator i småländska Anneberg lanserar nu något som de flesta småhustillverkare länge arbetat efter - en katalog med föreslagna standardhus. Katalogen presenterar företagets flexibla utbud av byggnader för skolor och förskolor på ett lättöverskådligt sätt och ger helt nya möjligheter att möta kundernas behov.

Den första katalogen lanseras under hösten 2008, och kommer att erbjuda två förskolor, en skola och en hybridmodell där man med enkla ingrepp går från förskola till skola. Flexator kommer även fortsättningsvis att erbjuda skräddarsydda lösningar för de kunder som har behov av det, men med de föreslagna alternativen räknar man med att kunna möta huvuddelen av de behov som finns.

- Detta är ett första steg och en nytändning som kommer att lyfta hela företaget, säger Ola Adolfsson, verkställande direktör på Flexator. Vi tror att våra kunder kommer att gilla detta upplägg då man i ett tidigt skede kan hjälpa kommunerna till enklare och snabbare beslut. Plus att priset bör hamna på en mycket tilltalande nivå jämfört med det projektunika bygget.

Nya marknader, nya behov

Bakgrunden till katalogen ligger delvis i att nya kundgrupper som till exempel friskolor, inte alltid är vana att handla upp större entreprenader - där underlättar den nya katalogen med sina enkla och tydliga handlingar. Konceptet med standardiserade förslag ger dessutom flera ekonomiskt fördelaktiga effekter.

- Vi inser att kommunernas ekonomi i många fall kan vara ansträngd och vill erbjuda ett kostnadseffektivt alternativ där vi har tagit hänsyn till såväl kundernas önskemål som det egna produktionsledet, säger Kristian Grimsbo, marknadschef på Flexator.

Att välja exempelvis en förskola från Flexator innebär en rad fördelar;

- Konceptet är väl beprövat och testat under många års utveckling.

- Standardbyggen ger kostnadseffektiva byggen.

- Snabbheten är mer än väl jämförbart med ett platsbygge.

- Byggs inomhus, vilket ger säkra produktionsförhållanden.

- Byggnaderna går med fördel att leasa.

- Kunder kan snabbare ta ett beslut då det mesta är klart från början.

För ytterligare information, kontakta:

Ola Adolfsson, Vd Tel 0380-55 07 13, 0703-18 49 05

Kristian Grimsbo, marknadschef Tel 0380-55 07 65, 0702-88 38 21

Flexator AB ingår i Nordic Modular Group som utgör en division i Kungsleden AB (publ).
Flexator AB är sedan 50 år marknadsledande inom modulbyggda verksamhetslokaler. Skolor, förskolor, kontor, hotell, vård- och gruppboende är en del av produktutbudet.

Läs mer på www.flexator.se