Katapult

Katapult vinner finansering från VINNOVA!

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2009 19:34 CET

Katapult, ett rekryteringsbolag med målet att bygga en helt ny typ av arbetsförmedling, var en av vinnarna när priset VINN NU delades ut.

Priset delas ut av den statliga myndigheten VINNOVA, en organisation som har som uppgift att främja innovationer kopplade till forskning och utveckling – det vill säga nyskapande, framgångsrika produkter eller tjänster som bygger på en vetenskaplig bas.

"Det här är en stor dag för oss, inte bara som ett erkännande på en ny generations personlighetsforskning, utan även för att VINNOVA har sett och uppskattat potentialen som faktiskt finns i att kombinera entreprenörskap med teknik och forskning om hur vi fungerar som människor" - Philip Gunnstam, medgrundare.

Prissumman om 300 000 är sedan länge uppbokade i flera projekt, listan om nya idéer och möjligheter är lång: "Vi har fördelen att arbeta med nyfikna och engagerade kunder - det är sällan det går en dag utan att någon hör av sig för att prata om nya möjligheter. Vi är väldigt glada över att ha kunder som är så intresserade av vad de gör och som hela tiden sporrar oss att utvecklas ytterligare" - Michael Arnör, medgrundare.

Katapult är grundat av två Handelsstudenter och en KTH-student i samarbete med professor emeritus Lennart Sjöberg. Bolaget har utforskat, utvecklat och kombinerat ny teknik med ny forskning för att erbjuda en ny typ av rekryteringstjänst som automatiserar informationsinhämtning, analysering och matchning mellan rekryterare och kandidater.

För mer information kontakta:
Hampus Breistein, medgrundare Katapult AB

+ 46 70 767 20 21