Birka Line Abp

Kati Andersson ny kommersiell direktör i Birka Cruises

Pressmeddelande   •   Nov 03, 2010 11:32 CET

I januari 2011 får Birka Cruises en ny Kommersiell Direktör. Då tillträder Kati Andersson tjänsten som innebär att hon kommer att ansvara för bolagets marknadsföring och försäljning.

Kati har under många år arbetat framgångsrikt inom flyget i Sverige, både för Finnair, FlyNordic och senast för Norwegian där hon bland annat varit ansvarig för affärsutveckling och systemutveckling inom det kommersiella området samt kommersiell direktör med ansvar för försäljning, marknad och pr i Sverige.

Den tidigare Kommersiella Direktören Erling Ödmark tillträder en nyinrättad tjänst som Affärsutvecklare i bolaget.

Det finns många likheter mellan flyg- och rederibranscherna. Den tuffa konkurrensen gör att du måste särskilja dig genom att positionera dig tydligt. Det som gör Birka Cruises till ett attraktivt företag att jobba för är att de på ett framgångsrikt sätt nischat in sig på unika kryssningsupplevelser, säger Kati Andersson.

För mer information:

Lars Näslund

VD för Birka Cruises

E-post: lars.naslund@birkacruises.com

Kati Andersson

Om Birka Cruises

Birka Cruises, ett bolag i Eckerökoncernen, bedriver sedan 1971 passagerartrafik från Stockholm. Rederiet gör dygnskryssningar med Birka Paradise 7 dagar i veckan Stockholm-Mariehamn-Stockholm. Sommartid även weekendkryssningar till olika destinationer runt Östersjön. Kryssningsverksamheten är miljöcertifierad enligt ISO 14001. Fartyget är Östersjöns mest miljöanpassade och uppfyller kraven på två nya miljöklasser Comfort Class och Clean Design. Mer information på www.birka.se