Bellme AB

Katrin & Bingo lanserar ny shoppingsajt

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2010 15:47 CET

Idag lanseras webbutiken Shoptime (www.shoptime.se). Tanken är att skapa en helt ny typ av butik där kunderna är med och bestämmer vad butiken skall utvecklas till.

Grundare av butiken är Katrin Zytomierska och Bingo Rimér samt företaget Bellme AB, som idag driver e-butiken bellme.se.

Initialt kommer shoptime.se att sälja en vara per dag på samma sätt som www.bellme.se, och med lika låga priser. Men med tiden skall butiken byggas ut efter kundernas idéer. Butiken skall vara maximalt flexibel och kundanpassad.

Utgångspunkten är det liv huvudpersonerna lever i dag: aktiv småbarnsfamilj 30+ med eget hem. Butiken kommer alltså att kretsa kring hem, barn, kläder, smink och prylar. Men inom dessa ramar får kunderna bestämma, via omröstningar, enkätfrågor, förslagslåda och annat.

-Jag har bloggat i tre år och får ständigt frågor om vad jag köper för kläder, prylar och smink. Min publik har ett stort intresse för shopping helt enkelt. Det känns därför rätt naturligt att starta en shoppingsajt som tillåter diskussioner och som anpassar sig till publikens önskemål, säger Katrin Zytomierska.

-Vi kommer att sälja en del saker till killar också. Shoptime är inte bara en sajt för kvinnor. Vi får se vad mina läsare önskar sig. Själv behöver jag en ny iPhone 4.0, säger Bingo Rimér.

-Fördelen med att sälja på avrop, som vi i dag gör på Bellme med dagens vara, är att vi kan vara extremt lättrörliga när det gäller utbudet. Vi har inget eget lager utan säljer andras lager. Modellen är perfekt för att starta upp en helt kundstyrd butik. Vi vet ju inte från början vad kunderna vill ha. Med tiden, när Shoptime har hittat sin rätta mix, kommer vi att komplettera med lagervaror och även fungera som en vanlig butik, säger Peter Elmlund, VD för Bellme.

KONTAKTA:

Peter Elmlund, VD Bellme, 070-7887523, epost: peter.elmlund@bellme.se

Katrin Zytomierska, 070-160 06 00, epost: katrin@purepr.se

Bingo Rimér, 070-776 03 00, epost: bingo@rimer.se

Bellme AB driver butikerna www.bellme.se och www.shoptime.se, som är en ny sorts outletbutiker där man kan köpa kvalitetsvaror till fyndpris. Butikerna erbjuder en vara per dygn till ett mycket lågt pris. Man kan säga att företaget hjälper leverantörerna att bli av med restlager på ett effektivt sätt utan att störa deras vanliga försäljningskanaler. Erbjudandet är inte förutsägbart, det gäller bara under ett dygn och det handlar om ett begränsat antal.