MAQS Law Firm

Katrin Troedsson ny managing partner för MAQS Göteborg

Pressmeddelande   •   Sep 02, 2014 14:34 CEST

Katrin Troedsson är från den 1 september 2014 ny managing partner för MAQS Göteborgskontor.

”MAQS är en väldigt bra byrå som jag stormtrivs på, så att jag nu blivit vald till MP känns roligt, utmanande och inspirerande på en gång”, säger Katrin Troedsson. ”MAQS är, och ska vara, en högkvalitativ och tillgänglig byrå där vi ger våra kunder den juridiska rådgivning de behöver för att kunna göra riktigt bra affärer. Jag ser mitt uppdrag som en mix av att förvalta det vi byggt upp under åren, samtidigt som vi är öppna för den utveckling som sker hos våra kunder”.

Katrin Troedsson har arbetat på byrån sedan 2000 och blev delägare 2009. Hon kommer vid sidan av uppdraget som managing partner att fortsätta sitt arbete i MAQS fastighetsgrupp.

”Katrin kommer att bli en utmärkt MP. Hon känner byrån väl och har ett bra öra ut mot omvärlden. Dessutom har hon redan sedan tidigare varit delaktig i byråns ledning, då hon arbetat både med utbildningsfrågor och byråns rekrytering av jurister. Efter 4,5 år som MP ser jag för egen del fram emot rollen som styrelseordförande men¨också möjligheten att i större utsträckning kunna fokusera på klientarbete i tvistelösningsgruppen” säger avgående managing partner Fredrik Iverström.

För mer information, vänligen kontakta Fredrik Iverström, Styrelseordförande,¨MAQS Advokatbyrå, Tel: +46 31 10 20 30, e-mail: fredrik.iverstrom@se.maqs.com

MAQS är en modern advokatbyrå inom affärsjuridik. På våra kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö arbetar 175 medarbetare, varav 125 jurister, med att ge mervärde och service till stora och medelstora företag i privat och offentlig sektor. Vi erbjuder proaktiv rådgivning och är ständigt på alerten för att förekomma våra kunder när de behöver stöd. MAQS målsättning är att vara en innovativ affärspartner snarare än en passiv rådgivare. Läs mer på www.maqs.com