Kombispel AB

Katrineholmsbo vann 1 miljon vid Drömreselotteriets jackpottdragning

Pressmeddelande   •   Okt 29, 2012 08:21 CET

En kvinna från Katrineholm är nybliven miljonär efter att ha kammat hem 1 miljon kronor när Drömreselotteriets jackpottdragning avgjordes i Norrköping.

Dragningen i Mirum Galleria i Norrköping avgjordes under stor dramatik och totalt fick 10 miljonvinnare från hela Sverige dela på 11 miljoner kronor. Kvinnan hade chans på 5,5 miljoner men var mer än nöjd med sin miljonvinst.

– Jag har aldrig haft tur i lotterier förut och hade nästan gett upp drömmen om att vinna. Jag hade bestämt mig för att vara kvar i två omgångar till för att sedan gå ur lotteriet och då vann jag helt plötsligt 1 miljon! Så nu har jag kvar lotten i Drömreselotteriet.

Vad den nyblivna miljonären ska göra för pengarna är redan bestämt.

– Det kommer att bli en del kortare resor. I december ska vi på julmarknad i Tallinn.

Anders Jansson, VD Kombispel

E-post: anders.jansson@kombispel.se

Eric Widegren, Pressansvarig

E-post: eric.widegren@kombispel.se

Om Kombispels prenumerationslotterier

Kombilotteriet , Drömreselotteriet och Motorlotteriet är produkter från Kombispel och utgör tillsammans ett av Sveriges största prenumerationslotterier. Varje månad lottar vi ut fyra miljonvinster på en vinstplan som bygger på 225 000 lotter. Det gör oss till det lotteri i Sverige som ger störst chans att bli miljonär! Omsättningen 2011 var över 400 miljoner kronor. Lotteriet ägs av Socialdemokraterna och SSU. En lott kostar 200 kr och i den ingår 20 dragningar (varje vardag i fyra veckor).

För ytterligare information, besök: www.kombispel.se