Universal Music Sweden

Katy Perry släpper nya Max Martin-singeln "Roar"

Pressmeddelande   •   Aug 12, 2013 11:05 CEST

Katy Perry släpper nu äntligen den första singeln ”Roar” från kommande albumet PRISM som släpps den 22:a oktober.

Med ett tigervrål är hon nu återigen redo att ta över musikvärlden. Tillsammans med Max Martin, Lukasz Gottwald, Bonnie McKee och Henry Walter har Katy Perry skrivit denna hit.

Som första kvinnliga artist som lyckats toppa Billboard Hot 100-listan med fem singlar från samma album (Teenage Dream), med 16 förstaplaceringar på iTunes och dessutom sålt platina i Sverige verkar inget kunna stoppa denna framgångssaga! Katy Perry fick sitt genombrott med ”I Kissed A Girl” år 2008 och har sedan dess toppat lista efter lista, där nämnda låt låg etta på Sverigetopplistan i 32 veckor samt varit älskad av kommersiell radio.

Som en del av sin nya kampanj har det körts en gigantisk långtradare, runt om i USA, helt täckt i guld och med texten ”Katy Perry – PRISM – 10-22-13”, för att uppmärksamma det kommande albumsläppet. Detta samtidigt som Capitol Records Tower i LA lystes upp med texten ”KATYPERRYPRISM102213”.