KaVo Scandinavia AB

Ny diodlaser med trådlös fotkontroll

Pressmeddelande   •   Nov 05, 2013 08:46 CET

Med kvalitativ och högklassig fiberspets i safir, som kan väljas till, ges perfekt behandlingsresultat. Beroende på ingreppet är det möjligt att göra allt från finkänsliga incisioner till ytliga borttagningar och små kirurgiska ingrepp - blödningsfritt och utan värmeutveckling. Att avlägsna minimala vävnadsdelar går knappast att göra mer skonsamt.

Laserljuset från diodlasern överförs med bibehållen styrka till fiberspetsen genom det nyutvecklade ”Easy-Click”-systemet. Värdet som visas stämmer exakt överens med styrkan i fiberspetsen, så att det går att uppnå lysande resultat.

Med sin lilla storlek och lätta vikt kan diodlasern flyttas, säkert och okomplicerat. Med MASTER lase och EXPERT lase använder man sig av de senaste metoderna för att göra minimalinvasiva ingrepp. Förhållandet pris och prestanda är oslagbart. För tandläkaren blir laserbehandlingen ett komplement till klinikens övriga behandlingsmöjligheter.

Fördelar med KaVo MASTER lase
• Extra kirurgiskt handstycke för den fina, ljusfokuserande safirspetsen. Denna kan återanvändas  upptill 5 gånger (kan bara erhållas hos KaVo).
• Frihet med trådlös fotkontroll
• Integrerat laddningsbart batteri

Behandlingsområden
• alla former av incisioner/excisioner i mjukvävnad
• biopsier
• friläggning av implantat
• vid periimplantitisterapi
• vid parodontologi
• herpes och aphte

Fördelar för användare:
• Bekvämt byte av fiberspets – snabbt och lätt med ”Easy-Click”- Systemet exklusivt för KaVo.
• Spara tid med snabbare behandling inom många områden.
• Breddar klinikens behandlingsmöjligheter
• 37 förinställda indikationer med steg för steg-anvisningar i apparaten.

Fördelar för patienterna:
• Bekväm behandling med ringa smärta.
• Omkringliggande vävnad blir betydligt mindre skadad än vid ingrepp med andra metoder.
• Mindre blödning.
• Effektivt skydd mot infektioner.
• Snabb sårläkning.
• Knappast några postoperativa sårsmärtor eller svullnader.
• Finaste snitt och varsam behandling med kvalitativ och högklassig fiberspets i safir som kan
  väljas till ger perfekt behandlingsresultat - exklusivt för KaVo.

Läs mer här

KaVo Dental GmbH är ett av världens ledande företag inom Dental Medicinteknik. KaVo erbjuder ett brett sortiment kvalitetsprodukter till hela tandläkarpraktiken. Företaget grundades 1909 och har ca 3,300 medarbetare och försäljningskontor i 21 länder. Egna produktionsenheter finns i Tyskland, Italien, USA och Brasilien. KaVo förvärvades 2004 av den amerikanska börsnoterade industrikoncernen Danaher som har ca 50,000 anställda.

KaVo Scandinavia AB är ett helägt dotterbolag med ansvar för marknadsföring, försäljning och eftermarknad i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Island och Baltikum. Huvudkontoret ligger i Upplands Väsby norr om Stockholm där vi också har utställning, verkstad och lager. Vi har en nordisk organisation och är idag drygt 40 anställda. Mer om oss och våra produkter på http://www.kavo.se/