Kazam

KAZAM lanserar de första octo-core-mobilerna

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2014 08:21 CET

Två mobiler i nya Tornado2 -serien från KAZAM

MWC, Barcelona, 25 februari 2014 – Det europeiska mobilmärket KAZAM meddelade idag att man lanserar sina första octo-core-smartphones.  De två nya mobilerna, KAZAM Tornado2 5.5 och KAZAM Tornado2 5.0, är flaggskeppen i KAZAM:s produktportfölj och ska lanseras i Europa under andra kvartalet i år.

KAZAM Tornado2 5.5 är premiummodellen, med följande finesser:

• Octo-core-processor på 1,7 Ghz
  • 5,5-tums IPS-pekskärm
  • Frontkamera på 13 MP / bakre kamera på 5 MP
  • Android 4.2
  • Dubbla SIM-kort

"Det är en stor glädje för oss att få lansera KAZAM:s första octo-core-mobiler under världens största mobilmässa.  KAZAM Tornado2-serien riktar sig till mobilanvändare som ställer mycket höga krav på sina telefoner och är en mästare på multitasking", berättar Michael Coombes, CEO på KAZAM.

Dagens tillkännagivande kom efter nyheten om KAZAM:s första LTE-mobil, KAZAM Thunder2 4.5L. KAZAM introducerade också serierna KAZAM Thunder2, KAZAM Trooper2 och KAZAM Life, som ger kunderna tillgång till ett brett sortiment med mobiler till mycket konkurrenskraftiga priser.

James Atkins, CMO på KAZAM, tillade att "KAZAM är mycket glada över lanseringen av sin nya flaggskeppsserie med smartphones som kompletterar KAZAM:s övriga produktutbud. KAZAM fokuserar på mer än bara produkten.  Alla smartphones från KAZAM, inklusive de nya octo-core-mobilerna, levereras med KAZAM Rescue och skärmskydd".

Den nya KAZAM Tornado2-serien lanseras i hela Europa - och aviseras i respektive land samtidigt som produkterna blir tillgängliga i butikerna.

Håll ett öga på http://www.kazam.mobi för mer nyheter

Produktbilder och specifikationer finns tillgängliga här: https://www.dropbox.com/sh/sq02kru1zop8q5y/bIBwtcewHB

För mer information, vänligen kontakta din lokala PR-representant

Andreas Wadensten, Time PR, +46 709 77 90 90, andreas.wadensten@time.se