Kazam

KAZAM lanserar sina första smartphones

Pressmeddelande   •   Nov 06, 2013 03:57 CET

Sju telefoner introduceras i Norden.

Den nya mobiltillverkaren KAZAM meddelade idag att man lanserar sju nya smartphones i serierna KAZAM Trooper och KAZAM Thunder.

Michael Coombes, CEO, KAZAM berättar: "KAZAM grundades för sex månader sedan och det känns fantastiskt att få informera om våra första telefoner. Vi är ett litet företag med lång erfarenhet som snabbt kan reagera och anpassa oss till förändrade behov på våra lokala marknader. Det kommer mycket mer från vårt spännande märke i framtiden.”

KAZAM grundades tidigare i år med ambitionen att utmana dödläget i branschen. Det här är ett logiskt tänkande märke som inte bara har en passion för kvalitet, relevant teknik och aggressiv prissättning, utan också erbjuder mycket annat. Alla smartphones från KAZAM levereras t.ex. med ett helt års bytesgaranti för skärmen*, så en sprucken skärm är inte hela världen. Mobilerna lanseras också med KAZAM Rescue, som innebär att människor kan ge KAZAMs supportteam fjärråtkomst till enheten för att hjälpa till med inställningar eller problem.

KAZAM Trooper-serien erbjuder användbar teknik och har allt som behövs till mycket konkurrenskraftiga priser, medan KAZAM Thunder-serien levererar maximal prestanda för alltmer krävande teknikfanatiker. Alla smartphones från KAZAM har dubbla SIM-kort, utbytbara batterier och uppgraderingsbart minne.

"Vi är mycket glada över att meddela att KAZAMs nya smartphones introduceras i Norden idag. KAZAM fokuserar på en helt ny approach för mobiltelefoner och vi har investerat i områden som ofta blir förbisedda, bl.a. support. Thunder- och Trooper-serierna är kvalitetsmobiler som uppfyller allas behov till mycket rimliga priser,” förklarar Claus Pedersen, KAZAMs nordenchef.

Information för specifika länder förmedlas samtidigt som produkterna blir tillgängliga i butikerna
Håll ett öga på http://www.kazam.mobi för mer nyheter

KAZAM Trooper-serien
KAZAM Trooper-serien har utvecklats för att kombinera användbar teknik med pålitlig support efter köpet. Det innebär att du slipper betala för teknik du inte behöver eller vill ha och att du får tala med en riktig person om du behöver hjälp med inställningarna för din telefon.

KAZAM Trooper X3.5
KAZAM Trooper X4.0
KAZAM Trooper X4.5
KAZAM Trooper X5.0
KAZAM Trooper X5.5

KAZAM Thunder-serien
KAZAM Thunder-serien ger alla teknikfans innovativ teknik och elegant design, fri från gimmickar.

KAZAM Thunder Q4.5
KAZAM Thunder Q5.0

*Skärmen skyddas under 12 månader från och med inköpsdatum och kunden har rätt att kräva ett skärmbyte under den tidsperioden.

För mer information, vänligen kontakta din lokala PR-representant
Andreas Wadensten, Time PR
E-post: andreas.wadensten@time.se

Om KAZAM
KAZAM är ett nytt europeiskt mobilmärke. KAZAM fokuserar på att bryta dödläget i branschen och leverera mobiler som människor faktiskt behöver och vill ha.