Kazam

KAZAM presenterar sin första LTE-telefon

Pressmeddelande   •   Maj 27, 2014 06:33 CEST

Den europeiska mobiltelefontillverkaren KAZAM tillkännager i dag lanseringen av KAZAM Thunder2 4.5L som är företagets första LTE/4G-telefon med fyrkärnig processor. Telefonen är också utrustad med en 8 megapixel kamera samt har plats för minneskort upp till 32 gigabit.

”Efterfrågan på telefoner med LTE-kapacitet fortsätter att växa i hela Europa. Vårt tillkännagivande i dag visar att vi följer marknaden och är ett bevis på vår snabba reaktionsförmåga”, säger Frank Jensen, COO på KAZAM.

KAZAM inledde sin gradvisa Europalansering i november 2013 med ambitionen att utmana status quo i branschen. Detta smarta företag fokuserar på att leverera kvalitetstelefoner till revolutionerande priser, men är också övertygade om att man måste erbjuda mer än bara riktigt bra telefoner för att kunna konkurrera på den hårda mobiltelefonmarknaden. Alla KAZAM-smartphones levereras från och med sin lansering med KAZAM Rescue, skärmskydd och två års garanti som standard.

”Med mobiltelefonbranschens snabba kast räcker det inte att bara stå för en enda sak – KAZAM måste fortsätta att vara nyskapande på områden som våra konkurrenter ofta förbiser. KAZAM står för ett nytt perspektiv på mobiltelefoner, och vi kommer att fortsätta att ställa svåra frågor och utmana konventioner”, säger Frank Jensen, COO på KAZAM.

Håll utkik på http://www.kazam.mobi för den senaste informationen.

Bilder:

För mer information, kontakta:
Anders Gøtje, Nordic Marketing Manager
anders.gotje@kazam.mobi

Om KAZAM
KAZAM är ett nytt europeiskt mobilmärke. KAZAM fokuserar på att leverera bra smartphones till förnuftiga priser samt har ett stort fokus på service. Samtliga telefoner har dual-SIM och 12 månaders gratis skärmgaranti om den skulle gå sönder. http://www.kazam.mobi