Kazam

KAZAM presenterar sin första LTE-telefon

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2014 14:29 CET

Den europeiska mobiltelefontillverkaren KAZAM tillkännager i dag lanseringen av tre nya mobiltelefonserier.

KAZAM Thunder2 kommer att lanseras i början av Q2 2014, och innehåller KAZAMs första LTE-telefon, KAZAM Thunder2 4.5L. Denna serie med fyrkärniga telefoner kan även stoltsera med en femtumsmodell, KAZAM Thunder2 5.0. Dessutom uppdaterar KAZAM sitt befintliga Trooper-sortiment, som från och med Q2 kommer att innehålla fyra modeller.
”Efterfrågan på telefoner med LTE-kapacitet fortsätter att växa i hela Europa. Vårt tillkännagivande i dag visar att vi följer marknaden och är ett bevis på vår snabba reaktionsförmåga”, säger Michael Coombes, CEO på KAZAM.

KAZAM svarar också på marknadens behov genom att fokusera på växande områden på marknaden för featuretelefoner, i synnerhet lättanvända telefoner. KAZAM Life är en serie lättanvända telefoner utrustade med Smart SOS, en knapp för nödsituationer som omedelbart ringer upp fem förinställda kontakter, och fortsätter till nästa kontakt om samtalet besvaras av en telefonsvarare. KAZAM kommer även att erbjuda telefonen KAZAM Life R5, en mer robust IP67-featuretelefon.

KAZAM inledde sin gradvisa Europalansering i november 2013 med ambitionen att utmana status quo i branschen. Detta smarta företag fokuserar på att leverera kvalitetstelefoner till revolutionerande priser, men är också övertygade om att man måste erbjuda mer än bara riktigt bra telefoner för att kunna konkurrera på den hårda mobiltelefonmarknaden. Alla KAZAM-smartphones levereras från och med sin lansering med KAZAM Rescue, skärmskydd och två års garanti som standard.

”Med mobiltelefonbranschens snabba kast räcker det inte att bara stå för en enda sak – KAZAM måste fortsätta att vara nyskapande på områden som våra konkurrenter ofta förbiser. KAZAM står för ett nytt perspektiv på mobiltelefoner, och vi kommer att fortsätta att ställa svåra frågor och utmana konventioner”, säger James Atkins, CMO på KAZAM.

Alla KAZAM-telefoner kommer att säljas i hela Europa, med separata tillkännagivanden när de når varje lands butiker.

Håll utkik på http://www.kazam.mobi för uppdateringar.

The KAZAM Thunder range

The ultimate smartphones for the digitally connected generation

KAZAM Thunder2 5.0
KAZAM Thunder2 4.5L

The KAZAM Trooper range
Just the right amount of technology and a whole lot of support.
KAZAM Trooper2 6.0
KAZAM Trooper2 5.0
KAZAM Trooper2 4.5
KAZAM Trooper2 4.0

The KAZAM Life range

Feature phones that are cleverly designed, good quality and at a disruptive price point.
KAZAM Life R5
KAZAM Life C5
KAZAM Life C4
KAZAM Life B4