Universal Music Sweden

Keane släpper samlingsalbumet The Best of Keane

Pressmeddelande   •   Aug 16, 2013 11:00 CEST

För att fira tio fantastiska år med elva miljoner sålda album, fem #1-album och två Brit Awards släpper rockbandet Keane tillslut sitt The Best of Keane-album den elfte november, som innehåller bl.a. Sverigehiten ”Everybody’s Changing”.

Med totalt 20 spår på albumet hittar vi låtarna ”Atlantic”, ”Spiralling”, ”Silenced By The Night” samt hitlåten ”Everybody’s Changing” som kammade hem top 10-placeringar på iTunes i 10 olika länder. Även britternas gigantiska låt ”Somewhere Only We Know” som fått över 37 000 000 visningar på YouTube finns självklart med på skivan. Arton av spåren är tagna från bandets mycket imponerande skivsamling medan två av låtarna, ”Higher Than The Sun” och ”Won’t Be Broken”, är helt nya. Deluxeversionen innehåller utöver detta bandets exceptionellt starka B-sidor.

Sångaren i bandet, Tom Chaplin, förklarar varför de släpper en “best of” nu:
”Vi ville ge ut någonting som markerar detta milamärke, för att tacka alla fans och försöka att skicka iväg er på en resa genom de låtar som vi är mest stolta över. När jag lyssnar igenom denna ”best of” känns det som om vi har gett det mesta av oss själva och fått in det i musiken på ett bra sätt under åren. Hoppas att ni håller med!”

The Best of Keane släpps 11 november.