Keiretsu Forum Nordics

Keiretsu Forum lanserar landsomfattande roadshows

Pressmeddelande   •   Okt 16, 2018 15:54 CEST

Keiretsu Forum Nordics, som funnits i Norden sedan våren 2016 och som tillhör ett av världens största och mest aktiva globala närverk av Affärsänglar utökar sin verksamhet. Detta genom att tillsammans med de bolag som söker kapital via Keiretsu genomföra roadshows till andra nätverk av investerare runt om i Sverige.

– Detta är en del i vår vilja att ytterliga stärka banden med andra investerarnätverk runt om i Sverige och på sikt i Norden och Baltikum. Vi kan genom detta erbjuda de företag som söker kapital och nätverk genom oss ytterligare kontaktytor med kompetenta investerare. Detta samtidigt som vi förhoppningsvis diversifierar den deal flow som de lokala närverken redan har med ytterligare intressanta investeringscase från hela Sverige, Norden och även globalt. Detta säger Ted Elvhage, styrelseordförande på Keiretsu Forum Nordics AB.

- Detta är mig veterligen den första riktiga satsningen där företag erbjuds roadshow på detta sätt. Ett definitivt steg mot vår vision för en ökad cross boarder investeringsaktivitet mellan landsdelar, länder och även kompetenser fortsätter Ted Elvhage.

En första roadshow genomfördes under oktober där 4 företag i jakt på kapital, resurser och kontakter, reste till Linköping och Västerås för att träffa lokala ängelnätverk. Presentationer genomfördes enligt Keiretsu Forums process och struktur och intresset för bolagen var stort.

- Vi är jättenöjda med att välkomna Keiretsu till oss här i Linköping. Ett lyckat event med stort intresse från våra lokala investerare för de företag som besökte oss, och ett lyckat första steg mot närmare samarbete mellan våra respektive investerarnätverk, säger Lena Lyckenvik på East Sweden Tillväxtkapital.

Ted Elvhage, Styrelseordförande, Keiretsu Forum Nordics AB

ted@keiretsuforum.com

www.keiretsuforumnordics.com

Keiretsu Forum är världens största nätverk för affärsänglar och investerare. Med 3 000 medlemmar, har det globala nätverket investerat mer än $750 miljoner i fler än 1 000 entreprenörsbolag sedan starten 2000. Keiretsu Forum Nordics etablerades 2016 och består idag av 50 investerare, med ambitionen att utvidga nätverket till flera platser i Sverige och de övriga nordiska länderna.