Chantelle AB

Kejserlig inspiration i Chantal Thomass vårkollektion

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2013 16:23 CET

I Chantal Thomass senaste underklädeskollektion har inspirationen kommit från kejsaren Napoleons första hustru Joséphine de Beauharnais – Frankrikes första kejsarinna.

I vårens kollektion leker hon med 1700 talets romantiska och flärdfulla mode. Vi ser mjuk spets, volanger och blommor i korall och mjölkvitt– men det kontrasterar med svart och vit tvåfärgad design som symboliserar en kejsarinnas styrka. Och hon visar fantastiska strumpbyxor med stilfulla sömmar, rosetter eller medaljongmönster.

Om Chantal Thomass
Chantal Thomass inledde sin karriär som designer 1967. Genom sitt mod att överdriva de etablerade koderna av underkläder och injicera en hög dos av kaxighet så har Chantal Thomass genomfört en revolution: att sätta underkläder i främsta rummet och förvandla dem till åtråvärda modeobjekt. Hon var den första designern som visade korsetter, strumpebandshållare och spetsstrumpor på catwalken. Chantal Thomass gjorde underkläder sexiga!

Chantelle är världsledande inom franska kvinnliga underkläder. I Sverige marknadsför Groupe Chantelle  varumärkena Chantelle, Passionata och Chantal Thomass. Sedan 1876 har Chantelle utvecklat en oslagbar kunskap om kvinnliga underkläder. Hemligheten om hantverket har ärvts från generation till generation vilket dagligen ger kvinnor underkläder i väl utprovade material, perfekt passform lika skräddarsydda som till Coture-designande modeplagg.