Universal Music Sweden

Kendrick Lamar nominerad till 7 Grammys

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2013 11:36 CET

Efter sönderkramade mixtapes levererade Kendrick Lamar förra årets genombrottsplatta i alla kategorier: good kid, m.A.A.d city. Ett album som hyllades unisont av en enig kritikerkår och toppade flertalet årsbästalistor 2012, däribland Sonic och Pitchfork.

Kendrick Lamar har nu nominerats till sju Grammys inför Grammy Awards som går av stapeln den 26 januari 2014. Han är nominerad i kategorierna: Best New Artist, Album Of The Year - good kid, m.A.A.d city, Best Rap Album - good kid, m.A.A.d city, Best Rap Song - "Problems", Best Rap Performance - "Swimming Pools (Drank), Best Rap/Sung Collaboration - “Now Or Never" med Mary J Blige och Best R&B Performance - "How Many Drinks?" med Miguel.