Universal Music Sweden

Kendrick Lamar släpper nytt album

Pressmeddelande   •   Okt 01, 2012 11:37 CEST

• Han hyllas av alla från Dr Dre till Lady Gaga.

• Han har redan arbetat med superstjärnor som Snoop Dog, Wiz Khalifa, Dr Dre, Game, Drake, Rick Ross, Talib Kweli, Busta Rhymes, E-40, Warren G, Bun B, Tech N9ne, Lil Wayne med flera.

• 2011 släppte han indie-albumet ”Section. 80” exklusivt för iTunes och blev då direkt rankad som en av årets topp-releaser inom hip hop.

Han heter Kendrick Lamar och är nu, 2012, åter rankad som en av årets absolut hetaste releaser när han i oktober släpper sitt första major label-album ”good kid, m.A.A.d city.” På albumet gästas den unge amerikanen av bland annat Big Sean och Drake. Att Lamar är en het samarbetspartner märks inte minst på producentsidan. Här återfinns namn som Dr. Dre, The Neptunes, Scoop DeVille, Rune Rask, Pete Rock, Just Blaze, Mr. Porter, Hit-Boy, THC, Sounwave, Tommy Black, Tae Beast.

Singlarna ”The Recipe” ft. Dr. Dre och nya T-Minus-producerade ”Swimming Pools” finns ute nu.

Du hittar videon till "Swimming Pools" här: