ASIS International Sweden

Kenneth Lexell, CPP ny ordförande i ASIS International Sweden!

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2011 11:18 CET

Vid årsmötet den 24 februari 2011 valdes Kenneth Lexell, CPP till ny ordförande för ASIS Sweden. Kenneth är till vardags koncernsäkerhetschef för Svenska Mässan Stiftelse. Stiftelsen äger och driver, förutom mässan, även Hotel Gothia Towers, Göteborg Convention Center och Gothia Towers Restauranger. Kenneth har varit medlem i ASIS sedan 2004 och är väl insatt i verksamheten och styrelsemedlem sedan 2008.

Nya styrelsemedlemmar som invaldes är Patrik Ripadal, Risk Manager vid KappAhl AB med huvudkontor i Göteborg, Jonas Sterup, CPP, PSP, Security Manager vid ST-Ericsson i Lund, Peter Köhler, Marknads och informationschef vid Securitas Sverige samt Imran Bukhari, CPP, som arbetar som Group Security Advisor vid LM Ericsson

För mer information om ASIS se www.asis.se eller www.asisonline.org

ASIS International har över 37 000 medlemmar över hela världen och är den största internationella organisationen för säkerhetschefer och andra ledare inom säkerhet. ASIS grundades 1955 i USA. Den svenska avdelningen av ASIS International grundades 1990 och består av drygt 400 medlemmar ifrån både offentlig och privat sektor. ASIS Sweden arrangerar ett drygt tjugotal aktiviteter per år i Sverige.