Ödåkra Tennisklubb

Kenth Gustafsson klar för VM i Frankrike

Pressmeddelande   •   Jun 01, 2015 12:17 CEST

Efter de senaste säsongernas fina resultat med flera guld påbåde SM och NM har nu Ödåkra tennisklubbs chefstränare Kenth Gustafsson för tredje gången blivit uttagen för att representera det svenska landslaget. Denna gång bär det av till Frankrike där lag VM herrar 50 väntar 8-13 juni.

Uttagningarna görs av det Svenska Tennisförbundets Veterankommitté vilket gör det hela lite extra stort tycker Kenth.

- På så vis känns det som en ära och väldigt motiverande att spela och representera Sverige i denna tävling, säger Kenth med glimten i ögat.

Laget anländer i Frankrike den 6 juni för att förbereda sig och känna på underlaget. Kenth själv började sina förberedelser för flera månader sedan.

- Jag själv har förberett mig med mycket fysiskt arbete som löpning och en hel del spel och hoppas att det kommer att ge resultat i VM säger avslutningsvis en förväntansfull Kenth.

Pressbild
Högupplöst pressbild på Kenth i landslagskläder, finns att beställa genom henrik.nilsson@odakratennis.se

Kenth Gustafsson, Tävlingsledare, 070 –220 51 70

Världsmästerskapen i seniortennis:
Fred Perry Cup
Hemsida: http://www.itftennis.com/seniors/world-team-championships/seniors/fred-perry-cup-(m50).aspx

Ödåkra Tennisklubb är en breddförening som välkomnar tennisintresserade barn, ungdomar och vuxna, i alla åldrar. Vår verksamhet bedrivs i Ödåkra Sporthall där det finns två inomhus tennisbanor och två utomhusbanor.  Klubben har ca 769 medlemmar och klubbens ledord är; Engagemang, trivsel och glädje!