Kentima AB

Kentima lanserar ny serie kraftfulla industridatorer

Pressmeddelande   •   Mar 06, 2012 16:29 CET

Nu lanserar Kentima Oe600 Flexible - en ny serie industridatorer. Kentimas industridatorer passar utmärkt när det behövs en Panel PC med kraftfull prestanda som är robust, tålig och har goda expansions- och kommunikationsmöjligheter. Oe600 Flexible-serien är byggd i ett kompakt format med lågt inbyggnadsdjup, samt har en flexibel konstruktion med smidig åtkomst till expansionsplatser, lagringsmedia och interna anslutningar.

Intels moderna och snabba Dual Core och Core i5-processorer finns i hela Oe600 Flexible serien. Det ger en mycket stabil, strömsnål och effektiv hårdvaruplattform med utmärkt prestanda. Den kommer att finnas tillgänglig under en lång tid eftersom processorerna är noga utvalda och ingår i Intels Embedded-segment för utökad marknadslivslängd.

Oe600 Flexible kan levereras som en Panel PC eller Box PC. Panel PC:n har en integrerad TFT-skärm med touchfunktion och kan levereras med bildskärmsstorlek 12”, 15”, 17” eller 19”.

Metallkapsling gör Oe600 mycket robust mot mekaniska påfrestningar som vibrationer, skakningar och stötar. Industridatorerna är också mycket tåliga mot kemiska påfrestningar som t ex rengöringsmedel. Fronten har täthetsklass IP65 och är helt mekaniskt kompatibel med tidigare Panel PC i Oe-serien. Baksidan är modulärt uppbyggd, helt i aluzink-överdraget stål, vilket ger ett mycket robust chassi, konstruerat för att klara de mest krävande industrimiljöer.

För mer information vänligen kontakta:
Ulf Heikkinen, Utvecklingschef
E-post: ulf.heikkinen@kentima.se
Telefon: +46 (0)46 25 30

Kentima AB utvecklar avancerade produkter för automations- och säkerhetsbranschen. I branscherna ställs mycket höga krav på tillförlitlighet, funktionalitet och integrationsmöjligheter vilket även ställer höga krav på oss som produktutvecklande företag. Vår höga kvalitet återspeglas i de unika, kostnadseffektiva och flexibla produkter vi utvecklar och levererar.

Vår affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja högkvalitativa produkter som har möjlighet att kommunicera mot olika system för att därefter visualisera, lagra, övervaka och behandla information och bilder. Vår försäljning sker främst via distributörer och återförsäljare.

Våra produktområden:

• HMI/SCADA system, WideQuick
  • Mjukvaror för kameraövervakning, Ethiris
  • Industridatorer, Oe

Ethiris och WideQuick är registrerade varumärken.
www.kentima.se