Kentima AB

Kentima lanserar version 5.12 av Ethiris Video Management Software

Pressmeddelande   •   Jun 12, 2013 15:01 CEST

Kentimas Video Management Software Ethiris kännetecknas framför allt av att det snabbt går att skapa ett kostnadseffektivt system som är flexibelt, skalbart och användarvänligt. Genom de stora möjligheterna till integration skapas enkelt en plattform för en total säkerhetslösning. Nu lanseras Ethiris 5.12 med spännande nyheter inför vår kommande internationella lansering.

Ethiris Free
Ethiris har en väl genomtänkt licensmodell med flera olika nivåer att välja mellan för att skapa kostnadseffektiva projekt och tillgodose olika behov hos slutkunderna. Från och mer version 5.12 finns det nu ytterligare en licensnivå; Ethiris Free.

Ethiris Free är en kostnadsfri version av Ethiris och är tänkt som en ingångsnivå, främst avsedd för att man ska få möjlighet att prova Ethiris kostnadsfritt under obegränsad tid. Den tillåter maximalt fyra anslutna kameror. Det är enkelt att uppgradera Ethiris Free till någon av de fyra licensnivåerna Basic, Extended, Advanced eller Premium om man behöver fler än fyra kameror anslutna eller vill ha någon av de funktionerna som finns i de högre licensnivåerna.

Läs mer om skillnaderna i funktionalitet mellan de fem olika licensnivåerna i tabellen på länken nedan.
Licensnivåer Ethiris 5.12 >>

Nya språk

En annan stor nyhet är att Kentima har utökat språkstödet i Ethiris Client med 11 språk. Det innebär att Ethiris Client finns för 14 olika språk. Sedan tidigare finns svenska, engelska och tyska i både Ethiris Client och Ethiris Admin.

Från och med version 5.12 finns följande språk för Ethiris Client:
Danska
Engelska
Finska
Franska
Italienska
Kroatiska
Norska
Polska
Portugisiska
Ryska
Serbiska
Spanska
Svenska
Tyska

Kentima utvecklar, tillverkar och säljer avancerade produkter för automations- och säkerhetsbranschen. Produkterna ger användaren helt unika möjligheter att kommunicera mot olika system för att därefter visualisera, interagera, övervaka, lagra och överföra information och bilder mellan systemet och användaren.

Begrepp som modernt, innovativt och driftsäkert är synonymt med produkter från Kentima. Företaget fokuserar på en hög kvalité och detta återspeglas i de unika, kostnadseffektiva och flexibla produkter som utvecklas och levereras

Produktområden:

•  HMI/SCADA system, WideQuick
•  Mjukvaror för kameraövervakning, Ethiris
•  Industridatorer, Oe
•  Operatörsenheter, WideQuick HMI Panel

Ethiris och WideQuick är registrerade varumärken.
www.kentima.se