Kentima AB

Kentima utvidgar samarbetet med Axis

Pressmeddelande   •   Sep 25, 2014 11:30 CEST

Kentima deltar som en viktig partner till Axis i deras lansering av sitt PACS (Physical Access Control System) i norra Europa. Starten för lanseringen sker under mässan security essen i Tyskland den 23 – 26 september. Kentimas lösning för integration med Axis PACS visas upp i Kentimas monter 9-342 på security essen.

Kentima ser Axis som en mycket viktig samarbetspartner inom affärsområdet säkerhet och båda företagen ser stora möjligheter till ett framgångsrikt samarbete, både på den svenska och internationella marknaden. Gemensamma marknadsaktiviteter är en viktig del i samarbetet mellan företagen. Den kommande roadshowen visar hur enkelt det är att integrera Axis kameror och deras nya Axis PACS med Ethiris Video Management Software från Kentima. Det utvidgade samarbetet ligger också i linje med den målsättning Kentima har, att erbjuda marknaden ytterligare möjligheter med den uppmärksammade WideQuick Total Security Platform.

Road show
Direkt efter lanseringen i Essen kommer de olika partnernas integrationslösningar att visas upp och demonstreras på fyra olika platser.

London          2014-09-30
Lund               2014-10-02
Oslo                2014-10-07
Helsingfors   2014-10-09

Kentima
är ett innovativt företag som bedriver utveckling, tillverkning och försäljning av avancerade produkter som är avsedda för automations- och säkerhetsbranschen. Inom våra affärsområden Automation och Security erbjuder vi marknaden fyra olika produktområden. Våra produkter ger användaren unika möjligheter att skapa effektiva lösningar som övervakar, höjer säkerheten och ökar produktiviteten inom olika typer av verksamheter, allt från stora process- och tillverkningsindustrier, flygplatser, köpcentrum, sjukhus, skolor, fängelser till den lilla närbutiken.

Kentimas produktområden innehåller avancerade och kostnadseffektiva produkter som förenklar arbetet för våra integratörer och slutanvändare. Vi säkerställer att våra produkter ständigt upprätthåller marknadens krav på hög kvalitet, flexibilitet och stabilitet. Det i kombination med användarvänlighet, enkel integration med andra system och en attraktiv prisbild gör att våra produkter är det självklara valet i viktiga projekt inom säkerhet och automation.

Produktområden:

•  HMI/SCADA Software, WideQuick

•  Video Management Software, Ethiris
•  Industrial Computers, Oe
•  Operator Panels, WideQuick HMI Panel

Kentima är ett helägt dotterbolag till Kentima Holding AB som är noterat på NASDAQ OMX First North.
Certified Adviser är Consensus.

Ethiris och WideQuick är registrerade varumärken.

www.kentima.com