Kenzan Tours AB

Kenzan Tours AB redovisar förbättrat resultat 2014

Pressmeddelande   •   Aug 14, 2015 11:34 CEST

VD Aki Nicolaides och marknadschef Peter Persson, meddelar att Kenzan Tours AB haft en ökad omsättningoch förbättrat redovisat resultat för senaste bokslutet jämfört med föregående år. Omsättningen ökade med över 4 milj till 38 725 000 kr. Resultatet ökade med ca 400 000 kr till runt 450 000 kr.
- Vi har sett en ökad efterfrågan på våra resor vilket är mycket glädjande. Vi erbjuder flexibilitet i vårt reseutbud samtidigt som vi tar hand om våra kunder från första kontakt fram tills resans slut. Många av våra resenärer har blivit rekommenderade av sina bekanta och eftersom vi har varit verksamma så länge nu, så ökar antalet resenärer för varje år, förklarar Aki Nicolaides.
- Vi har lyckats dra ner på våra totala marknadsföringskostnader samtidigt som vi lyckats öka synligheten på sökmotorerna vilket också resulterat till ett bättre resultat, berättar marknadschefen Peter Persson.
För år 2015 ser det ännu ljusare ut för bolaget.
- Enligt våra beräkningar kommer omsättningen att öka ytterligare samtidigt som bolagets vinst kommer att öka, berättar Aki Nicolaides, som också avslöjar att en del nyheter i verksamheten kommer att presenteras under året.

Vi är en annorlunda resebyrå! Vår målsättning är att arrangera de allra bästa resorna till Afrika, Sydamerika, Centralamerika, Indiska Oceanen och Asien/Fjärran östern. Vi utmanar de större arrangörerna och erbjuder något ut över det vanliga - enastående service och unika resor till rimliga priser. Kenzan Tours har resor som passar alla reseglada människor oavsett intressen och budget!