ICA AB

Kerstin Lindvall ny CR-chef på ICA

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2009 10:46 CET

Kerstin Lindvall blir ny ansvarig för CR-arbetet på ICA samt chef för avdelningen kund och kvalitet.

Kerstin Lindvall är i dag chef för miljö och socialt ansvar. Vid årsskiftet efterträder hon Lisbeth Kohls som chef för kund och kvalitet och Corporate Responsibility. Lisbeth Kohls går i pension men kommer att behålla vissa uppdrag inom ICA.

– Kvalitetsfrågor och Corporate Responsibility är mycket viktiga områden och ICAs absoluta framtidsfrågor. Därför känns det både glädjande och betryggande att vi har den expertis och kompetens som gör att vi kan rekrytera internt till denna tunga position, säger Ingrid Jonasson Blank, vice vd ICA Sverige.

För ytterligare information:

Kerstin Lindvall, 08-561 502 90

ICAs presstelefon, tel 070-253 66 60

Om ICA
ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med cirka 2 230 egna och handlarägda butiker i Sverige, Norge och Baltikum. I gruppen ingår detaljhandelsbolagen ICA Sverige, ICA Norge och Rimi Baltic. ICA erbjuder också finansiella tjänster till de svenska kunderna genom ICA Banken. ICA AB är ett joint venture som ägs till 40 procent av Hakon Invest AB och till 60 procent av holländska Royal Ahold. Enligt aktieägaravtal har Royal Ahold och Hakon Invest ett gemensamt bestämmande inflytande i ICA AB. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett internationellt detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se