Edge HR

Kerstinpriset 2006 delas ut den 6 februari!

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2007 12:24 CET

Kerstinpriset
Till minne av HR föreningens grundare Kerstin Hesselgren, delas varje år ut ett pris, Kerstinpriset. I år delas priset ut på Personaldagen den 6 februari på Kulturhuset i Stockholm. Kerstin 2007 går till en person eller en organisation som har arbetat framgångsrikt med generationsväxlingar och att attrahera ung arbetskraft.

Så här skrev personen som nominerade vinnaren:

"Personen verkar aktivt varje dag för att föra in ny personal i en hektisk verksamhet, samtidigt som personen med stort engagemang och erkänsla utbildar, leder och uppmuntrar unga människor att våga ta ansvar. Personen är tydlig, stringent och positiv i sitt ledarskap och förmedlar hela tiden känslan av tillåtenhet och att det alltid finns möjligheter för personlig utveckling för yngre medarbetare."

Vem pristagaren är avslöjas på seminariet HR – Den unga generationen Personaldagen 2007.
Seminariet hålls på Kulturhuset i Stockholm den 6 februari kl. 9.00.

I samarbete med Sveriges HR förening och Universum har Thomson Fakta AB satt ihop en dag som får HR funktionen och företag att ligga steget före vad gäller generationsväxlingar. Samarbetet mellan Universum, Sveriges HR förening och Thomson Fakta har kommit till stånd för våra organisationer kan komplettera varandra och arbetar alla gentemot svenska HR avdelningar och göra dem ännu vassare.

För mer information kontakta:

Anna Ekstedt, seminarieansvarig, Thomson Fakta: anna.eksted@thomson.com

Anna Dyhre, marknadsansvarig, Universum: anna.dyhre@universum.se

Lena Kraitsik, Generalsekreterare, Sveriges HR förening: lena@sverigeshrforening.se