Universal Music Sweden

Kevin Walker gästar legendariska TV-programmet “Late Late Show” på Irland!

Pressmeddelande   •   Dec 17, 2013 11:02 CET

För Idolvinnaren Kevin Walker går allt fortfarande i ljusets hastighet. Sedan Idolvinsten
den 6 december så har han redan hunnit med skivsläpp, pressdagar och TV-inspelning.

Just nu befinner han sig på en landsomfattande signeringsturné.

Nu har även andra ”hemlandet” Irland upptäckt Kevin. Idolfinalens lampor hade knappt hunnit slockna innan TV-showen hörde av sig och frågade om han ville medverka i deras program.

”Late Late Show” startade 1962 (en av världens äldsta talk-shows) och är en av Irlands populäraste och prestigefulla TV-shower.
– Jag känner mig oerhört glad och smickrad som blev tillfrågad, säger Kevin, den här showen har min pappa alltid tittat på och just därför känns det extra kul, fortsätter han.

Tidigare artister som gästat showen är bl a;  Elton John , U2 , Colin Farrell,  Bob Geldof, Cliff Richard  och Rod Stewart mfl.

Kevin åker till Irland på torsdag och spelar in programmet som sänds på lördag i den irländska TV-kanalen RTÈ.

Kevin Walker är aktuell med albumet ”Belong” som släpptes den 13 december.